Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

.týždeň v jazze: Klub, atmosféra, zázemie...

.martin Valihora .kultúra .hudba

Keď sa vrátim späť k projektu Lipa, Hríb, Valihora, tak v zásade ide o interpretov, Rádio Jazz, podujatia, no čo je pre dnešnú tému kľúčové – ide aj o kluby.

.týždeň v jazze: Klub, atmosféra, zázemie... MARIAN JASLOVSKÝ Americký saxofonista Immanuel Wilkins a jeho kvarteto na One Day Jazz Festivale v .klube pod lampou.

v predošlých týždňoch som veľa písal o vnútornom dialógu, respektíve o zdroji prameniacom v duši človeka. Rozohrávanie debát samých so sebou v rôznych témach je dôležité, aby sme vedeli na život správne reagovať. A táto šablóna myslenia sa týka aj hudobníkov. Nie je to žiadne klišé či floskula povedať: „Tak ako žijeme, tak aj hráme.“ Čo si o sebe vo vzťahu k hudbe myslíme, to sa ukazuje aj v našej výpovedi a interpretácii.

Keď som roztržitý, dá sa to v hudbe, ktorú hrám, ľahko vycítiť, no tak isto keď som pokojný a rozvážny, je to citeľné. Ako ďalší príklad si stačí spomenúť na významného bubeníka menom Steve Gadd, ktorého jednoduchosť a poriadok je dodnes najžiadanejšou esenciou hudby. Nedá sa to nijak obísť, jazyk duše reflektuje jej obsah.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite