je to dostupné aj bežným konzumentom, ale viac si pochutnajú znalci poznajúci typické prísady. Medzinárodný úspech však zrejme nehrozí. Z našich južných svahov sa presunieme do horúcej Afriky 19. storočia a spoznáme tam neohrozené bojovníčky hravo prekonávajúce svojich mužských protivníkov. Na záver dáme posledné zbohom obľúbenému masovému vrahovi, ktorý vždy v posledný októbrový deň s chuťou vyrezával nielen tekvice.
film týždňa: Čierne na bielom koni
Lučáno je najväčší chlap od Poltára až po Veľký Krtíš. Jeho rajónom je Rimavská Sobota. Požičiava miestnym Rómom síce na úžeru, ale má dobré srdce, a tak môžu splácať dlh aj sliepkami. Jeho parťák Bandy sa zaľúbi do najväčšej kočky v Lučenci, ale to je problém, pretože Katona Kitty patrí miestnemu bossovi Šanimu. Do tohto prostredia sa pripletú dvaja špekulanti z Brna hľadajúci vhodného idiota na pozíciu bieleho koňa.
Čierne na bielom koni je slovenská gangsterská komédia, ktorá si všeličo požičiava od zahraničných vzorov. Možno postrehnete viaceré iné vplyvy, ale ako prvý sa ponúka Tarantino a najmä jeho Pulp Fiction – zábery z kufra auta, rozdelenie do kapitol, ktoré sú chronologicky poposúvané či dokonca meno jednej postavy (Vincent). Nejde však o kopírovanie, ale skôr o žmurkanie na detaily pre zasvätených. Čierne na bielom koni si ide svojou vlastnou cestou. Je výrazne lokalizované (to samo osebe je vtipné) a zároveň sa nebojí prvkov typických skôr pre umelecké filmy. Pulp (brak) teda nahradil art, pričom fiction zostalo.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.