Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Minirecenzie 26/2018

.kultúra .minirecenzie

FILM Jurský svet: Zánik ríše ● DIVADLO Tomáš Procházka, Peter Tilajčík: Artaudia/Autopsy ● HUDBA Para: Našou krajinou

Obsah filmu sa dá odvodiť od stavebníc Lego 

FILM Jurský svet: Zánik ríše | réžia J. A. Bayona | USA, 2018 | ○○○○○

Dvadsaťpäť rokov po premiére fenomenálneho filmu Stevena Spielberga Jurský park je tu štvrté pokračovanie, film v Hollywoode domestifikovaného španielskeho režiséra J. A. Bayonu. Všetko, čo o tom filme treba napísať, už je obsiahnuté v tejto jedinej vete. Lebo vieme, kto je Steven Spielberg, režisérsky génius, Čeľuste, E.T., Indiana Jones, a tak ďalej, ktorý nakrútil film o dinosauroch a vznikla z toho nesmrteľná klasika, majstrovský kus tej najpoctivejšej filmárčiny, pri ktorej už síce pomáhali priekopnícke technológie, ale boli celkom v službách príbehu. Nový diel Spielbergovej frančízy nakrútil akýsi J. A. Bayona, nevýrazný remeselník, epigón, čo mechanicky napĺňa žánrovú schému obsahom len preto, aby sa mohli vyblázniť ľudia od počítačových efektov, aby vznikol film na jedno použitie, ktorý nikto nebude mať skutočne rád. Jurský svet: Zánik ríše už nie je film v tradičnom slova zmysle, ale čistá komodita, ktorej obsah sa dal odvodiť od stavebníc Lego, ktoré sa v hračkárstvach objavili už dávno pred premiérou. Sú skvelé, dokonca lepšie ako film. Vo filme ide o zachránu preživších dinosaurov a je to také absurdné, že sa zdá, akoby scenár buď náhodne vygeneroval textový procesor, alebo za ním stojí génius, ktorý infiltroval filmový priemysel a snaží sa ho rozložiť zvnútra.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite