Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Druhý festivalový pokus

.filip Olšovský .kultúra

Showcase je špecifický typ hudobného festivalu, na ktorom hrajú zväčša začínajúce kapely. Vo svete ide o čoraz obľúbenejší typ podujatí. Jeden taký showcase sme chvíľu mali aj v Bratislave, no nedopadol najlepšie. Na rade je druhý pokus.

Druhý festivalový pokus MIŠA CHMELIČKOVÁ Jonatán Pastirčák aka Isama Zing, jeden z domácich účinkujúcich na premiérovom ročníku bratislavského showcase festivalu Sharpe.

nemal to Tibor Holoda pred tromi-štyrmi rokmi jednoduché. Nikto nepochyboval, že jeho idea showcase festivalu v centre Bratislavy je zaujímavý nápad. Lenže na to treba viacero vecí: predovšetkým vitálnu, zdravo sebavedomú domácu scénu, dostatok profesionálne vybavených, spoľahlivo fungujúcich klubov a najmä dostatočné množstvo návštevníkov, ochotných objavovať nové veci,“ napísal pred vyše dvoma rokmi kolega Juraj Kušnierik o treťom ročníku bratislavských Waves. Bol to prvý plnohodnotný pokus o showcasový festival na Slovensku. O špecifický typ stretnutia hudobných nadšencov, ktorého konceptu v tom čase, pred šiestimi-siedmimi rokmi, rozumeli len najväčší nadšenci. „Práve preto sme mnohí Tibora buď rovno odhovárali, alebo sme mu držali palce, no obávali sme sa, že to nedopadne dobre. Predpokladali sme, že v najlepšom prípade sa z bratislavského showcase festivalu stane milá ozdoba viedenských Waves,“ napísal ešte trochu skepticky Juraj. O pár mesiacov vyšlo najavo, že to bol posledný ročník bratislavských Waves.

Ohlasy pritom vôbec neboli zlé. Bratislavské Waves si zahraniční návštevníci pochvaľovali, dokonca sa im koncerty v slovenských kluboch vo väčšine prípadov páčili viac, ako tie vo Viedni. Pod povrchom to však také pekné nebolo. Po prvé, bratislavským Waves chýbali od začiatku prostriedky. Nepodarilo sa získať väčších partnerov a posledný ročník sa skončil so slušným mankom. Veľa domácich kapiel či ľudí z organizačného tímu dodnes nevidelo svoj honorár. Niektorí tvrdia, že problémom bol prílišný idealizmus hlavného organizátora Tibora Holodu, ktorý už na tretí ročník Waves do Bratislavy dotiahol približne stopäťdesiat kapiel. Iní tvrdia, že hlavný problém spočíval v prvotnom nápade pripojiť sa k viedenským Waves, ktoré fungovali už pár rokov predtým. 

„Apríl je z pohľadu festivalových promotérov úplne zlý dátum. Nadchádzajúci ročník je plný, vrcholia prípravné práce na leto.“

„Tibor mal úprimnú snahu, urobil festival, ktorý bol dobrý, no to spájanie s Viedňou bolo chybou.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite