Minirecenzie

.kultúra .minirecenzie

KNIHA Henning Mankell: Italské boty • FILM Kingsman: Zlatý kruh • HUDBA Martin Chrobák: Radosť a záujem

KNIHA Henning Mankell: Italské boty (Host 2016)

Fanúšikovia severských detektívok určite dobre poznajú komisára Kurta Wallandera, ufrflaného a často depresívneho policajta, či už zo seriálu BBC s Kennethom Branaghom v hlavnej úlohe alebo z kníh Henninga Mankella, podľa ktorých bol seriál nakrútený. Nie každý však vie, že Mankell nie je len autor výborne vygradovaných psychologických krimipríbehov, ale aj komornejších a hĺbavejších románov. Aj v knihe Italské boty je hlavným hrdinom muž, ktorého povaha určite nie je jednoduchá, takisto sa odohráva na severe Švédska, na malom, takmer neobývanom ostrove. A tiež sa tu pátra – nie však po páchateľovi zločinu, ale po zmysle života, po odkaze, ktorý človeku dáva jeho minulosť a skutky. Bývalý lekár Fredrik Welin po zbabranej operácii rezignuje na všetko a odsťahuje sa na ostrov, ktorý zdedil po starých rodičoch, kde chce dožiť. Alebo, on vlastne ani nevie, čo chce... Keď sa objaví nečakaná návšteva, zomierajúca žena, ktorú kedysi dávno bezdôvodne opustil, začína sa jeho cesta späť. Aj keď ide o citlivý a bolestný príbeh, Mankell doň dokáže zakomponovať skvelé postavičky, plné komiky, ale aj momenty absurdna, a tak sa z knihy, ktorá by pri inom podaní mohla pôsobiť pateticky, stáva zábavné čítanie.