Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Ktorý film je najpreceňovanejší?

.elena Akácsová .kultúra .film

Sú rôzne zoznamy kultových a „must see“ filmov, ktoré nechcú vidieť iba totálni ignoranti. Všetci ich adorujú, vyzdvihujú, ale my sme ich ledva dopozerali do konca. Ak sme vôbec dopozerali. Najodvážnejší vedia priznať, že ich vôbec nevideli!

Ktorý film je najpreceňovanejší? CAPITAL PICTURES/FILM STILLS/PROFIMEDIA Leonardo DiCaprio a Kate Winslet vo filme Titanic. Viacerí naši respondenti ho označili za najpreceňovanejší.

juraj Malíček, popkultúrny teoretik

Tak pred dvadsiatimi rokmi by som bez zaváhania odpovedal, že Tarkovského Ivanovo detstvo (1962), Felliniho Giullieta a duchovia 1965), De Sicovi Zlodeji bicyklov (1948), Bergmanova Persona (1966) a možno tak šesťdesiat percent takej tej vážnej filmovej klasiky k tomu. Lenže asi som len potreboval dozrieť. Lebo tieto filmy – inštitúcie sú vlastne lekcie z pokory. Kto som ja, aby som ich považoval za preceňované? Dnes niektoré z nich pozerám so študentami každý rok a vyslovene ma až tak objaviteľsky nadchýnajú, takže sa mi zdá, že precenených filmov nieto, len nedocenených. Preto nemôžem vážne napísať, že Mladosť (2015), a Veľká nádhera (2013), a vôbec celý Sorrentino, je jeden vykalkulovaný filmový gýč. Lebo asi nie je a nepotrebujem o dvadsať rokov kdesi vypisovať, ako som potreboval dozrieť. Faktom ale je, že niekedy mi je za tým mladíckym radikalizmom clivo.   

dana Kleinert, módna návrhárka

Star Wars idú úplne mimo mňa. Aj mám výčitky, ale nie, nedávam to. Jeden z novších filmov je Veľká nádhera – mňa to nudí na smrť. Ale zas priatelia, ktorých filmový názor ma zaujíma, mi vraveli, že je to super, tak sa asi na to raz odhodlám a prekonám tie kýble medu, ktoré sa na mňa z plátna valia. Alebo tomu len nerozumiem, ale s týmto viem tiež žiť.

tomáš Čejka, zoológ

Jednou z najväčších záhad, okrem vzniku života na Zemi a zániku mayskej civilizácie, je niekoľkoročné prvenstvo filmu Vykúpenie z väznice Shawshank (F. Darabont, 1994) v rebríčku IMDb. Preceňovaných filmov sú desiatky. Momentálne mi napadajú Lars von Trierove filmy, najmä Tanečnica v tme (2000) a Antikrist (2009), ďalej Titanic, Matrix (L+L Wachovski, 1999), Temný rytier (CH. Nolan, 2008) či Forrest Gump.

ivana Šáteková, výtvarníčka

Viem, že je to len môj osobný názor a možno naštvem fanúšikov Larsa von Triera, ale ja ho po každom filme upodozrievam z citového vydieračstva. Vykalkulované žmýkania divákov. A ja mu vždy na to naletím a nahnevaná odchádzam z kina domov.

marína Gálisová, redaktorka .týždňa

Nikdy som nevidela a nemienim vidieť Titanic (J. Cameron, 1997). Ani Atlas mrakov (T. Tykwer, L+L Wachovski, 2012). A Forrest Gump (r. Zemeckis, 1994) sa mi pritrafil len náhodou a doteraz to ľutujem. Všetky tri prípady majú rovnaký dôvod – som alergická na sentiment, aj keď sa maskuje za romantiku či životné múdrosti.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite