Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Inflácia núti firmy zvyšovať ceny. Podnikateľov tlačia ceny vstupov aj energií

.juraj Medvec .ekonomika

V súčasnej situácii je čoraz náročnejšie udržať ziskovosť, spoločnosti musia sekať výdavky.

Inflácia núti firmy zvyšovať ceny. Podnikateľov tlačia ceny vstupov aj energií SITA/AP Photo/Kirsty Wigglesworth, File

firmy naprieč sektormi dnes zažívajú krušné časy. Len nedávno vyšli z krízy spôsobenej koronavírusom, a obratom na ne doľahla súčasná inflačná a energetická kríza. Na zamestnávateľov sa tento rok valí jedna negatívna správa za druhou hneď z viacerých frontov. Historická inflácia zvyšuje ceny vstupov v celom dodávateľskom reťazci a tlačí na profitabilitu podnikov. Firmy tak majú iba jedinú možnosť – zvyšovať konečné ceny pre spotrebiteľa. 

Veľké spoločnosti so silným odbytom dokážu absorbovať časť nárastu nákladov, dnešná situácia je ale ďaleko za akoukoľvek únosnou mierou a ich možnosťami. V nedávnom rozhovore pre .týždeň hovoril šéf Plzeňského Prazdroja Martin Grygařík, že aj korunný klenot pivovaru – ležiak Pilsner Urquell, ktorému nikto nepovie inak ako Plzeň – bude musieť ísť nahor s cenou. Podobné kroky avizovali aj ďalší generálni riaditelia kľúčových firiem na Slovensku. Tí sú dnes v nezávideniahodnej pozícii. K inflácii sa totiž pridali aj šialené ceny energií, ktoré predražujú každý krok vo výrobnom procese. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite