Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Stávka na budúcnosť

.boris Daru .ekonomika .spoločnosť

Smrť módneho návrhára Giorgia Armaniho uzatvorila jednu z najvýraznejších kapitol luxusného priemyslu. Na druhej strane Atlantiku zas predikčné trhy ovplyvňujú biznis stávkových spoločností.

Stávka na budúcnosť ANTONIO CALANNI/AP/SITA Posledná rozlúčka s Giorgiom Armanim v Miláne.

vášeň, riziko, húževnatosť a dôslednosť. Štyri slová, ktorými Giorgio Armani charakterizoval svoj úspech. Vybudoval impérium, ktoré siaha ďaleko za hranice módy – od odevov cez kozmetiku, parfumy, okuliare, hodinky, šperky až po hotely, reštaurácie a dokonca gurmánske čokolády. Keďže si Armani ponechal úplnú kontrolu nad svojou spoločnosťou Armani Group, dokázal si zabezpečiť nezávislosť, ktorá bola vždy v súlade s jeho víziou. Jeho smrť však zaužívané pravidlá mení.

Závet, ktorý bol po jeho smrti zverejnený, načrtáva stratégiu postupného predaja častí spoločnosti alebo vstupu na burzu v prípade, že sa nenájde strategický investor s dostatočným kapitálom. Medzi menami, ktoré Armani v závete priamo spomína, sú kozmetický gigant L’Oréal Paris, ktorý má od Armaniho licenciu na segment parfumov, či spoločnosť EssilorLuxottica, ktorá zas dlhé roky využíva licencie na okuliarové rámy. V závete sa však objavil aj francúzsky konglomerát LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton –, s ktorým Armani Group nikdy formálne nespolupracovala.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite