vášeň, riziko, húževnatosť a dôslednosť. Štyri slová, ktorými Giorgio Armani charakterizoval svoj úspech. Vybudoval impérium, ktoré siaha ďaleko za hranice módy – od odevov cez kozmetiku, parfumy, okuliare, hodinky, šperky až po hotely, reštaurácie a dokonca gurmánske čokolády. Keďže si Armani ponechal úplnú kontrolu nad svojou spoločnosťou Armani Group, dokázal si zabezpečiť nezávislosť, ktorá bola vždy v súlade s jeho víziou. Jeho smrť však zaužívané pravidlá mení.
Závet, ktorý bol po jeho smrti zverejnený, načrtáva stratégiu postupného predaja častí spoločnosti alebo vstupu na burzu v prípade, že sa nenájde strategický investor s dostatočným kapitálom. Medzi menami, ktoré Armani v závete priamo spomína, sú kozmetický gigant L’Oréal Paris, ktorý má od Armaniho licenciu na segment parfumov, či spoločnosť EssilorLuxottica, ktorá zas dlhé roky využíva licencie na okuliarové rámy. V závete sa však objavil aj francúzsky konglomerát LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton –, s ktorým Armani Group nikdy formálne nespolupracovala.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.