Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

.veda
.týždeň

Farby štruktúry

.časopis .veda 19.07.2008

Niektoré farby nevieme slovami dosť dobre opísať a nevieme ich ani verne namaľovať. Farbu opálu, farbu pávieho pera, farbu motýlieho krídla. Je v nich niečo premenlivé a sú akési príliš jasné. Prečo sú také?

.týždeň

Farby kamufláže

.časopis .veda 13.07.2008

Ktorý živočích dokáže v zlomku sekundy zmeniť farbu a dokonale ju prispôsobiť svojmu okoliu? Kto je majster sveta v kamufláži? Odpoveďou mnohých z nás bude: chameleón. A to nie je správna odpoveď.

.týždeň

Farby jesene

.peter Szolcsányi .časopis .veda 05.07.2008

Pohľad na severoamerické lesy javora červeného (Acer rubrum) počas začínajúcej jesene je fascinujúci. Dominantná zelená farba listov pomaly ustupuje, do popredia sa dostáva žltá, oranžová, červená a purpurová. Príroda hrá v

.týždeň

Farby oblohy

.časopis .veda 28.06.2008

Všetky farby oblohy sú úchvatné. Modrá cez deň, červená ráno či večer, čierna v noci. Nemenej pôsobivé sú farby oblakov, úžasné sú farby dúhy. Ale najzvláštnejšie a

.týždeň

Chonchanó baró

.časopis .veda 31.05.2008

V niektorých rómskych dialektoch sa slovné spojenie chonchanó baró (veľká lesť) používa na označenie spôsobu, ako obrať nejakého trkvasa o veľa peňazí. Je Mikolajova školská reforma pokusom o veľkú lesť, ktorej cieľom je obrať o peniaze Európsku úniu? Ak nie, potom načo ten neuveriteľný chvat?

.týždeň

Skvelý nástroj

.časopis .veda 23.05.2008

Počítač je skvelý nástroj. Na hodinách informatiky sa deti učia, ako tento nástroj funguje a

.týždeň

Učebnice

.časopis .veda 17.05.2008

Rýchlosť, akou sa dá reálne rozbehnúť rozumná školská reforma, je v

.týždeň

Plochá Zem

.časopis .veda 17.05.2008

Všetci vieme, že Zem je guľatá a

.týždeň

Slaná voda

.časopis .veda 10.05.2008

Prečo je morská voda slaná? Prečo nie je slaná voda pitná? Prečo je na svete tak veľa slanej a tak málo sladkej vody? Prečo sladká voda nie je sladká? Prečo sa v škole nepýtame prečo?