Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Čarovné cudzie jazyky

.ivan Kupka .časopis .lifestyle

Ovládať cudzí jazyk je ako vlastniť malý kameň mudrcov. Rozumieme textom, nad ktorými iní iba krútia hlavou. Sme schopní zachrániť zatúlanú skupinku zahraničných turistov. S nohami na stole sledujeme v televízii cudzojazyčný detektívny seriál.

Čarovné cudzie jazyky Wavebreak/profimedia

na úvod je namieste otázka: „ Do akého jazyka sa nám oplatí investovať?“ Tomáš je lekár a momentálne si našiel výnosné miesto v nemocnici v Spojených arabských emirátoch. Eva získala cenné skúsenosti pre svoju profesiu počas študijného pobytu vo Francúzsku. Katka sa na dlhší čas presťahovala s rodinou do Ugandy. Pomáha pri práci na jednom humanitárnom projekte. Jozef si zarobil peniaze tvrdou prácou pre zahraničnú firmu, sídliacu v Číne.

Čo majú všetci títo ľudia spoločné? Počas pobytu v zahraničí komunikovali anglicky. Ak je našou ambíciou presadiť sa vo „veľkom svete“, voľba prvého jazyka je viac-menej jasná. Napriek predchádzajúcej reklame na angličtinu treba povedať, že výber študovaného jazyka by mal byť individuálny. Mal by zodpovedať našim jedinečným potrebám. Niekto hľadá prácu v Rakúsku, iná sa zasa bude vydávať do Talianska, ďalšieho očarili myšlienky esperantského hnutia, alebo chce z duchovných dôvodov študovať Nový zákon v gréckom znení. Keď zaplatíme časom, úsilím a vynachádzavosťou, naše ciele budú po čase splnené.

.učiť sa, alebo trénovať?
Milovníci jazykov tvrdia, že efektívne osvojovanie si novej reči sa viac podobá na cvičenie na hudobnom nástroji, než na školometské memorovanie. Proces osvojovania si jazyka prirovnávajú aj k športovému tréningu. Ako taký dobrý tréning vyzerá? A ako vyzerá dobrý jazykový kurz?

Najlepší jazykový kurz a najlepší študijný prístup pre nás osobne je ten, ktorý umožnil ľuďom nám podobným rýchlo napredovať. A to za cieľom, o ktorý stojíme. Viac ako na vábivé reklamy by sme mali dať na dobré a pravdivé referencie. Už pred začiatkom štúdia by sme si mali ujasniť, do akej miery si chceme osvojiť každú zo štyroch základných jazykových zručností. Konkrétne ide o počúvanie s porozumením, čítanie, rozprávanie a písanie. Každá z týchto zručností si vyžaduje osobitný nácvik.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite