Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

RÁDIO Spolok sv. Vojtecha vstupuje do Lumenu
Na nedávnom plenárnom zasadaní Konferencia biskupov Slovenska  odsúhlasila, aby Spolok svätého Vojtecha (SSV) získal obchodný podiel v Rádiu Lumen. SSV, ktorý v roku 1870 založil kňaz Andrej Radlinský, má skúsenosti najmä s vydavateľskou činnosťou. Okrem Katolíckych novín, Duchovného pastiera či Pútnika svätovojtešského vydáva množstvo náboženskej literatúry. „Katolícke noviny vlastní SSV od svojho založenia, preto keď máme skúsenosti s vlastnením tohto média, môžeme nejakým spôsobom pomôcť aj pri riadení Rádia Lumen,“ uviedol riaditeľ SSV Vendelín Pleva. Vstupom do Rádia Lumen by tak spolok získal vplyv na smerovanie ďalšieho významného katolíckeho média. Zmenám sa nebráni ani samotné rádio. Podľa jeho riaditeľa Juraja Spuchľáka nejde o nový nápad, keďže o vstupe sa uvažuje už asi dva roky. „Rádio Lumen neiniciovalo túto myšlienku, ale ju prijímalo ako osožnú pre rádio – aj kvôli poslaniu pri budovaní spoločenstva a spolupráce,“ povedal pre .týždeň. Obaja riaditelia pritom zdôrazňujú, že „obhospodarujú“ to isté publikum, takže užšia spolupráca je výhodná pre obe strany. Nateraz je stále nejasné, akým spôsobom sa zabezpečí získanie podielu SSV. Spoluvlastníkmi rádia sú momentálne všetky slovenské diecézy. „Je niekoľko možností, ako to riešiť,“ uviedol hovorca biskupskej konferencie Jozef Kováčik. Jednou z nich je prepustenie časti podielu ostatnými spoluvlastníkmi. „Predbežný záujem je, aby SSV mohol vlastniť približne desaťpercentný podiel,“ dodal. Kováčik nevylúčil ani to, že v budúcnosti by spoluvlastníkmi Lumenu neboli jednotlivé diecézy, ale konferencia biskupov, ako je to aj v prípade TV Lux.
.imrich Gazda INTERNET Nekúp to, keď je zľava
Dobré nápady vraj ležia na ulici. V prípade zľavových portálov to platí absolútne. Kto by nechcel v obchode platiť menej len vďaka kupónu, ktorý si sám vytlačí z internetovej stránky? Americký Groupon priniesol princíp hromadných nákupov, keď sa musí nájsť dostatočný počet záujemcov, aby sa „odomkla” výrazná zľava. Fungujú tak večere v reštaurácii, masáže či pobyty v rezortoch. Nasledujúci rok bol celý svet zaplavený klonmi. Po dvoch rokoch zľavová mánia prišla aj k nám. Nájsť voľnú internetovú doménu so slovom „zľava” chce teraz množstvo kreativity. Zľavových portálov na Slovensku totiž vzniklo okolo šesťdesiat. V Česku dokonca dve stovky! Ale internetová stránka je vždy len o pár obrázkoch, texte a linkách. Na prvý pohľad nevidno, či za ňou stojí globálna firma, alebo maturanti. A šesťdesiat silných internetových firiem na Slovensku určite nemáme. Za väčšinou stránok stáli drobní mladí podnikatelia, ktorí po peších zónach vo svojom meste naháňali ďalších drobných podnikateľov, aby ponúkli 40 kupónov na kávu s koláčom za euro. Biznis o pár centoch. No jeho majestát užívateľ, sediaci za počítačom, si určite nepamätá 60 adries. Vie o jednom-dvoch portáloch, ktoré majú silnejší marketing. Boom padá, drvivá väčšina zľavových portálov nemá šancu prežiť. Fenomén však ukázal jednu veľkú vec: je tu generácia, pre ktorú je jednoduchšie zbúchať s kamarátom grafikom a programátorom internetový obchod, ako otvoriť si kamenný. A že aj na Slovensku máme potenciál vytvárať internetové služby. Už len prísť s vlastným nápadom. 
.radoslav Augustín, eTrend.sk MÉDIÁ BBC North
BBC sa sťahuje na sever. Presnejšie len jej časť, ktorá bude sídliť v novom komplexe Media City, ktorý vyrastá v severoanglickom Salforde neďaleko Manchesteru. Sťahovanie prebieha v rámci tohto roka, a nie bez emócií – zaujímavé, koľko ohnivých reakcií sa nazbiera, keď ľuďom pracujúcim v Londýne hrozí presťahovanie do chladu a dažďa. Severu Anglicka navyše prischlo klišé, že je menej kultúrny a rozhľadený než juh. A tak by sa zdalo, že zamestnanci BBC, ktorí prechod do BBC North (ako sa nová vetva BBC nazýva) odmietajú, sú len obeťami predsudkov. To im vyčíta aj tieňový minister kultúry za labouristov Ivan Lewis.
Inak, počasie a predsudky sú najmenším problémom vznikajúceho projektu BBC North. Je síce pekné, že táto inštitúcia, financovaná štátom, chce svojou prítomnosťou „pozdvihnúť“ regióny, a že chce byť bližšie k svojmu publiku, ktorého väčšina nežije v Londýne. Ešte krajšie vyznieva snaha severu Anglicka prispieť vytváraním bohatstva, a nielen jeho prijímaním (to zdôraznil spomínaný Ivan Lewis). Ibaže severské dobrodružstvo BBC bude stáť 200 miliónov libier. Teda, aby mohol sever prostredníctvom „svojej BBC“ nejaké bohatstvo produkovať, musí najskôr dôjsť k megainvestícii. Nuž, presuny štátnych i verejnoprávnych inštitúcií sem a ta, aby sa dalo hovoriť o nejakom „rozvoji“, poznáme aj u nás. Vlastníkom a správcom novučičkého Media City je súkromná spoločnosť Peel Group a jej divízia Peel Media.
.marína Gálisová
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite