Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

TELEVÍZIE  Nový web pre deti sa ČT vydaril
Česká televízia pred pár dňami spustila novú službu – internetovú stránku pre deti a mládež. A  môžeme len dúfať, že si to vedenie nášho telerozhlasu pozrie a inšpiruje sa. Nová stránka je súčasťou stratégie Českej televízie sústrediť sa na tzv. nové médiá, kde chce práve prostredníctvom webu reagovať na nové trendy v technológiách. V záplave hier, ktoré deťom núka internet, je nová detská internetová stránka skutočným balzamom na dušu detí, ale aj rodičov. Pri jeho tvorbe totiž nehrozí prelinkovanie na brutálne krvavé hry či rôzne iné, nie veľmi vhodné stránky pre deti. Stránka s názvom Tý Yó (www.ceskatelevize.cz/tyyo) je rozdelená do troch podportálov podľa rôznych vekových hraníc – pre predškolákov, mladších žiakov a starších od 11 vyššie. Kým najmladším deťom sa prihovára prostredníctvom sveta zvieratiek, postavičiek z českých rozprávok, pri mladších žiakoch je inšpirovaná Verneho podmorským ponorkovým svetom. Pre najstarších zvolila televízia zložitejší vizuál vesmíru, kde majú možnosť deti blogovať, naučiť sa niečo o nových technológiách, ale aj pozerať napríklad virtuálnu reality šou, vytvoriť si vlastnú stránku. Hry sú zložitejšie, napríklad o zostavovaní elektrických obvodov či odhaľovaní záhad na pozadí historických faktov.  „Stránka je interaktívna a mala by u detí rozvíjať poznanie a baviť ich v štýle školy hrou,“ avizovala ČT pri jej štarte. Zatiaľ sa jej to darí.  Z pohľadu rodiča je možno táto stránka prijateľnejšia ako program v televízií, pri ktorom je dieťa viac-menej pasívne. Problémom je, či ČT vydrží obmieňať a rozširovať obsah, aby si udržala priazeň detí. Portál je zatiaľ bez reklám, ak ČT neodolá reklame, bude to škoda.
.mirka Kernová, Medialne.sk TELEVÍZIE Dovolenka sa nekoná
Ak by na letnú dovolenku išla televízia, nemá istotu, že sa k nej diváci vrátia. Televízne leto preto už nebude o bezplatných reprízach vlastnej tvorby. Markíza dokonca za prvý polrok ušetrila vďaka Tisíc a jednej noci toľko, že pustí aj nové pôvodné programy. Jeden z nich pripomenie niekdajší európsky TV hit Pevnosť Boyard, kam vyslala svoj tím pred 15 rokmi. Teraz poslala svoj tím do Argentíny, nakrúcať vlastnú verziu svetového TV hitu. Vo Wipeoute si raz týždenne večer užijú nepriatelia celebrít – beh cez obrovské prekážky, skákanie, točenie a blato pripomína myš v pasci. Je to americká verzia bláznivých japonských šou. Denne podvečer príde Farma – pár mestských ľudí sa pokúsi prežiť v opustenej lesnej chatrči s malým hospodárstvom.
TV Joj ekonomický zázrak typu turecká telenovela nemala, preto až tak nerozhadzuje. Okrem nových sérií seriálov skúsi netypický krok – do hlavného vysielacieho času nasadí namiesto Paneláka americký rodinný seriál. Nebude to už konzervatívny štýl Siedme nebo, ale niečo, čo má zaujať aj súčasnú generáciu – príbeh rodiny, ktorej členovia majú špeciálne, nadprirodzené schopnosti.
Žiadny trend nezostane nevyužitý – Joj zrejme nasadí svoju tureckú telenovelu a tretiu začne vysielať TV Doma. A Tisíc a jedna noc pokračuje aj cez leto. Dobrá správa je, že tým sa archív potenciálnych nasledovníkov trendu vyčerpáva.
Ešte dve veci sa stanú. ČT odvysiela našich Nesmrteľných v slovenčine a program STV zas budú merať peoplemetre. Aký trhový podiel môže mať znôška repríz repríz repríz?
.radoslav Augustín, eTrend.sk
 
MÉDIÁ Vojna v Spiegli

Niektorí naši čitatelia sa čudujú názorovej rôznorodosti, ktorá vládne v našej redakcii a ktorá občas vytryskne na internetovej stránke .týždňa. Takisto sa pýtajú, či je vhodné, aby redaktori tých istých novín navzájom verejne polemizovali (na našej stránke pomerne častý jav). To všetko však nie je celkom nič oproti tomu, čo sa práve deje v najlepšom nemeckom týždenníku Der Spiegel. Matthias Matussek, výrazná postava časopisu (pred piatimi rokmi sme s ním mali v .týždni rozhovor), pre jedno cirkevné rádio vyhlásil: „Dá sa to aj tak povedať, že Der Spiegel je anticirkevný bojový plátok." Matussek ďalej uviedol, že jeho nadriadený, zástupca šéfredaktora Martin Doerry, nechcel, aby bola uverejnená pozitívna recenzia novej pápežovej knihy s argumentom, že „máme na bojovej línii trinásť ľudí, ktorí sa pokúšajú pápežovi dokázať, že je zapletený do sexuálnych škandálov". Podľa Matusseka ide o „kampaňovitý žurnalizmus", ktorý je „mimoriadne primitívny a sprostý". Novinári sa vcelku zabávali nad chaosom, ktorý vynášaním z domácej kuchyne rozpútal v Spiegli Matussek. Vedenie redakcie však nechcelo prilievať olej do ohňa. Šéfredaktor Georg Mascolo povedal, že „sme liberálny časopis, v ktorom vítame rôzne názory", no súčasne dodal, že od svojich redaktorov očakáva lojalitu. Dotknutý Doerry prosil o pochopenie, že sa k sporu nebude vyjadrovať. A konzervatívny provokatér Matussek všetkých uistil: „V Spiegli som šťastný."
.martin Hanus    
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite