Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

TELEVÍZIE Politické diskusie nie sú štandard
Zavoláte ľudí, ktorých si občania zvolili ako správcov štátu. A novinára, ktorý bude klásť nepríjemné otázky. To by mohlo zaujať, nie? Keďže verejnoprávna televízia vznikla rozhodnutím spomínaných správcov, je jasné, že v jej podaní politická debata zaujímavá nebude. Roky to zachraňovali komerčné stanice. Síce neboli nezávislé, ale aspoň politikom začali skákať do reči. Istý čas mala každá zo staníc aspoň dve debaty. Fórum politikum, SITO, Politika.sk či De Facto a množstvo ďalších na zaniknutých staniciach svedčia o dvoch veciach. O mladej republike, v ktorej politika zaujímala nadštandardne veľkú časť verejného priestoru. A o nevyspelých televíziách, ktoré vychádzali z toho, čo vysielala štátna televízia, akurát to robili farbenejšie.
Zrazu prišli peoplemetre a zistilo sa, že politici ľudí nezaujímajú. Diskusie začali miznúť. Zvlášť, keď politici debaty zakázali prerušovať reklamou a vysielanie sa neoplatilo. Prirodzeným domovom takýchto programov bývajú spravodajské televízie. Aj Ta3 má svoje V politike. Kedy ste však naposledy zachytili významný výrok z tohto programu?
Paradoxne, ako memento minulej doby má u nás stále najväčšiu moc Na telo na Markíze. Z politikov tu treba rýchlo vyrobiť dobrých alebo zlých a pre krátkosť času z nich dostať jednu jednoznačnú vetu. Zlatica Puškárová tak dokáže vytiahnuť nové stanoviská. Markíza túto diskusiu trpí len preto, aby si podržala jednu z kľúčových tvárí. Skôr či neskôr však komerčné televízie zostanú bez politických diskusií a my budeme „štandardní”. Akurát televízne alternatívy – STV a Ta3 – zrejme zostanú neštandardné.
Radoslav Augustín, eTrend.sk INTERNET Pokašľali sme to
Eric Schmidt sa vyjadril, že čosi vážne pokašľal: ako šéf Googlu nerozoznal potenciál sociálnych médií a nevyužil možnosti ich rozvoja. „Jasne som vedel, že musím niečo urobiť, a neurobil som to,“ vyjadril sa na konferencii v Kalifornii Schmidt, ktorý do apríla viedol Google. Je to výkrik dávno po funuse. Niežeby sa Google na poli sociálnych médií vôbec neusiloval, doterajšie pokusy však narážajú na nevhodný manažment súkromných údajov užívateľov (Buzz). Google sa snažil aj o partnerstvo s Facebookom, ale márne. V oblasti, ktorá vynáša tu a teraz, teda v reklame, predstavuje Facebook silného konkurenta Googlu. Pre trend však nie sú dôležité ani tak čísla ako psychické nastavenie užívateľov: veľká časť ľudí, ktorí trávia čas na internete, je  presvedčená o výhodách, ktoré im Facebook poskytuje. Osobné prostredie, akým je Facebook, má výhodu, ktorú neosobný vyhľadávač Google sotva tromfne. Ale, podotýkajú dlhoroční užívatelia Googlu a iných vyhľadávačov, netreba zabudnúť ešte na jeden faktor: faktor chamtivosti. Google býval vo svojich začiatkoch pomerne „čistý“ vyhľadávač, ktorý poskytoval efektívne služby, nezahlcoval obrazovku  komerčnými výsledkami vyhľadávania, ktoré bežný užívateľ musí  „preskakovať“. No aj Google už chce zarábať, a hoci je stále použiteľný, jeho „čistota“ sa stráca v mori komerčných odkazov. Ak Schmidt niečo „pokašľal“, tak nebol sám. A zďaleka nešlo iba o to, že nerozoznal potenciál sociálnych médií.
.marína Gálisová 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.časopis
.diskusia
.neprehliadnite