Thurston Moore Demolished Thoughts Matador
Sólový album frontmana legendárnych a stále výborných Sonic Youth. Je to piesňový a akustický album. A produkoval ho Beck. To znamená: jednoduché, ležérne spievané pesničky so sugestívnymi textami, pozvoľna unášané jemnými gitarami, harfou a husľami (plus občasný kontrabas a bicie). Už pri prvom počúvaní zaujme majstrovská rafinovanosť aranžmánov, ktoré nevybočujúc zo „sonicovského" hudobného minimalizmu vytvárajú príjemne omamnú atmosféru nahrávky. Moore a Beck nechávajú hudbu pomaly plynúť, každé brnknutie do gitár, každý rytmický vzor, každé harfové arpeggio zaznie v plnej sile, hoci nikdy nie násilne. Album Demolished Thoughts ukazuje to, čo pozorný poslucháč Sonic Youth už dávno vie – že sila hudby Thurstona Moora a jeho kolegov nespočíva
v decibeloch ani v spätných väzbách elektrických gitár, ale v čistom pesničkárskom a muzikantskom majstrovstve.
5/5
A Banquet: Kiss The Night  EMERAL EYES RECORDS
Mladá a talentovaná kapela A Banquet z Prahy za dosť krátky čas využila svoj koncertný potenciál rozsiahlym turné. Okrem Poĺska a domáceho Česka ju mali možnosť spoznať aj slovenskí návštevníci klubov. „Kluci“ dali svojmu štýlu aj názov „futu-roll“, čo mi príde ako zbytočnosť pri všetkých tých krásnych škatuľkách, ktoré máme dnes k dispozícii (trocha irónie nikdy nezaškodí). Elektro, trocha punku a oprášená idea novoromantizmu. Zabalené v čiernom habite sa ponúkajú lahodiace kúsky Freeze to Caress a I AM X, či Fisherspooner vecička, s názvom Gold Frames. Pubertu v Nirvane priznáva „šľapačka“ Emerald Eyes. Dark Streets napovedá, ako to kapela vlastne myslí. „To be the best, to be the one, I wanna kick my life and run!!!“
3/5
Vinicio Capossela Marinai, Profeti e Balene La Cupa / Warner  2011
Taliansky Tom Waits – Vinicio Capossela –  na 2 CD Námorníci, proroci a veľryby, vkročil do operných dimenzií. Svojsky, alternatívne a s imidžom piráta. Jeho nové skladby nie sú natoľko kabaretné, ako tie staršie. Badať v nich väčší príklon ku klasickej vážnej i modernej hudbe. V piesňach o mori (evokujúcich správy vo fľašiach) nás zavedie najprv k rybolovom antickej mytológie a prejde až k Moby Dickovi. Klavír a hlasy boli nahrávané v morských lokalitách a prispeli k vodnému zvuku nahrávok. Hosťami sú Joey Burns, John Convertino (Calexico) a Marc Ribot. Chvíľami to znie, akoby Vinicio vypil celé more. No najviac sa mi páči najmenej morská skladba, staroswingová Pryntyl. Celok? Hlboké dielo. Ako to more. Hlboký poslucháčsky ponor.
5/5

Jeff Beck Rock 'n' Roll Party (Honoring Les Paul)

Sony Music
Gitarista Jeff Beck prešiel množstvom štýlov. Z jeho sólovej dráhy ho máme zafixovaného ako džezrockového gitaristu, shredera a experimentátora s elektronikou. K svojej láske k swingujúcemu rokenolu a popu z konca 50. rokov, ako aj z rešpektu k osobnostiam ako sú Gene Vincent, Cliff Gallup či Les Paul, sa vyznal už v minulosti, preto jeho ďalšia koncertná nahrávka, plná večne zelených hitov a hostí ako Brian Setzer či Trombone shorty, ani neprekvapí... ale poteší. Môžeme tu počuť (a na DVD aj vidieť) úpravy swingoviek, ako How High The Moon, rokenrolové vypaľovačky Crusin', popové lepáky Vaya Con Dios, valčík Mockin' Bird Hill a ďalšie známe klasiky v šťavnatom a zároveň technicky bravúrnom podaní. Štýlovo zaspievané pesničky výborne dopĺňajú inštrumentálne témy Peter Gunn, Apache, Sleep Walk. Bavili sa pritom všetci, na pódiu aj v hľadisku.
4/5