Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Škandalózne odobratie novinárskej ceny

.martin Hanus .časopis

Nemeckí šéfredaktori zrejme ešte neboli v takomto konflikte. Dôvodom je rozhodnutie poroty najrenomovanejšej novinárskej ceny v Nemecku, Henri-Nannen-Preis.

Väčšina porotcov, šéfredaktorov najlepších denníkov a magazínov, sa začiatkom mája najskôr zhodla, že portrét bavorského premiéra Horsta Seehofera uverejnený v magazíne Der Spiegel bol najlepšou reportážou minulého roka. Keď však jej autor, René Pfister, na galavečeri v Hamburgu za prítomnosti 1 500 prominentných hostí z médií, politiky a kultúry, priznal, že scénu zo Seehoferovej pivnice, v ktorej má politik obrovský model železnice, sám nezažil, ale mu ju sprostredkoval Seehofer, ako aj dvaja kolegovia zo Spiegla, v sále to zašumelo. Porota o tri dni v pomere 7:4 odobrala Pfisterovi cenu s odôvodnením, že autor porušil pravidlá hodnovernosti reportáže, pretože čitateľa uviedol do dojmu, že Seehofera s vláčikmi v pivnici sledoval na vlastné oči. Spiegel reagoval na rozhodnutie poroty s pobúrením a svojho redaktora bránil tým, že jednak nikde v texte netvrdil, že bol naozaj prítomný v pivnici a čo je kľúčové, jeho opis úplne zodpovedá faktom, ako to verejne potvrdil aj Horst Seehofer. Naopak, Helmut Markwort, šéfredaktor konkurenčného Focusu, súhlasil s kolegami v porote, podľa ktorých sa Pfister prehrešil voči štandardom a odobratie ceny je vraj preto nevyhnutné pre diskusiu o kvalite žurnalistiky. A tak sa redakcie a najlepší nemeckí reportéri celý máj hádajú, či sa má za reportáž pokladať iba opisovanie zažitého, alebo aj kombinácia viacerých žánrov.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite