Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?



Karel Kryl
 Bratříčku, zavírej vrátka

.časopis .hudba



Je to príliš ťažké vybrať jeden najdôležitejší album. Ale keď už inak nedáte, tak to v mojom prípade bude Karel Kryl a jeho prvý a zrejme kľúčový album Bratříčku, zavírej vrátka.


Karel Kryl píše ako málokto. Možno, že v Československu tak nepíše vôbec nikto. Pre mňa je jednoznačne najobľúbenejším textárom dvadsiateho storočia v Česku a na Slovensku. Mám rád jeho verše a Kryl je okrem toho aj jeden z tých, ktorí majú na svedomí to, že aj ja píšem. Tie jeho slová sú také silné, že mi ani neprekáža, že je tam stále len tá istá gitara, zopár akordov a šum.
Neviem presne, kedy som Bratříčka počul prvýkrát. Len si pamätám, že som vstával do školy a bytom znel Kryl. Tie rána boli hneď krajšie. A odvtedy som ho počúval veľakrát a stále.
Počúvam ho aj teraz a možno až príliš často. Lebo nešťastné lásky, hajzli a hochštapleri sú večné témy. Bohužiaľ. Zdá sa mi, že ma ovplyvnil viac, než si myslím.
Mám rád všetky jeho albumy a skladby, okrem tých pár, možno pre niekoho vtipných, folkových šlágrov. 

Marián Benkovič je mimoriadne produktívny slovenský raper. Pod prezývkou Bene tvorí spolu s Lyrikom H. Modré hry, okrem toho s producentom Stratasoulom nahral album Slovenčina pre samoukov a s Delikom album Záblesky geniality, úlomky šialenstva. Ako Peťo Tázok nahral v roku 2008 spolu s Karaoke Tundrom album s názvom Album a o rok neskôr Neuveriteľne smutný album. Je aj súčasťou kapely QuasiMondo a viacerých ďalších projektov. V pracovnom čase exceluje".  
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite