Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Médiá

.časopis .médiá

TELEVÍZIA Tomáša Hudáka z TV SME do Markízy
Na našom malom mediálnom piesočku je málo priestoru a času, inak povedané, peňazí na to, aby sa šikovní a tvoriví ľudia mohli pohrať so svojimi nápadmi, vypiplať ich, odskúšať si, čo funguje a čo nie a aby aj sami mohli vyrásť na rešpektovanú osobnosť. A tak nakoniec skončíme pri preberaných formátoch, ktoré vyskúšal a vypiplal niekto iný, v inom prostredí a na inom publiku, a čudujeme sa, prečo to nefunguje. Výnimkou, potvrdzujúcou pravidlo, bola internetová šou Svet Tomáša Hudáka, v ktorej pravidelne každý štvrtok na portáli SME komentoval zahraničnú aj domácu politiku. Robil to svojsky, vtipne, stručne a veľmi chytľavo, s potrebnou dávkou exhibiconizmu. Čo je však najdôležitejšie, za každou vtipnou glosou bolo cítiť, že o téme vie podstatne viac do hĺbky aj do šírky, takže dokázal presne pomenovať problém, ako karikaturista v jedinom obrázku. Od 1. novembra Tomáš Hudák nastupuje do Markízy, oficiálne ako dramaturg a editor Nočných Televíznych novín, on sám však na svojej facebookovej stránke tajomne naznačuje, že sa ešte uvidí, čo z toho vzíde. Po sklamaní z Adely všetci očakávajú, že z toho vylezie konečne nejaká poriadna Late Night Show. Dúfajme, že sa nezačne hrať na Larryho Kinga a ostane Tomášom Hudákom, ktorý si nedá vnútiť parketu, na ktorej nevie tancovať.
.elena Akácsová
TLAČ Učiteľské noviny – a konkurencia
Ani po nástupe nového ministra sa nedarí urobiť z Učiteľských novín podnetné čítanie. Stará redakcia síce skončila, v tiráži nie sú uvedení žiadni redaktori a dvanásť strán je naplnených len tak, aby tam niečo bolo. Vďaka európskym fondom totiž Učiteľské noviny vychádzajú bezplatne – a tak to aj vyzerá. Len aby sa peniažky minuli. Nepružný štátny úrad nie je schopný vydávať zaujímavé noviny pre učiteľov, ale našťastie je tu životaschopný projekt súkromnej firmy Exam testing. Jeho šéfredaktor Vladimír Burjan v novom čísle pripomenul: „Pred rokom sme sa pustili do zdanlivo nemožnej úlohy: bez prostriedkov, bez redakcie a bez skúseností konkurovať oficiálnym Učiteľským novinám, ktoré sú financované ministerstvom, majú stálu redakciu a dlhú tradíciu. Dnes nás čítajú na stovkách škôl. Máme iba čiernobielu tlač, no naše názory nie sú čierno-biele. Sme nezávislí a plní nadšenia, energie a nápadov.“ Ak by dnes Učiteľské noviny zanikli, nebola by ich škoda. Majú dobrú náhradu.
A ešte jedna dobrá správa: z iniciatívy Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity vznikol recenzovaný vedecký Pedagogický časopis, ktorý vedie Ondrej Kaščák. Má ambíciu reflektovať vzťah medzi vzdelávacou politikou a vzdelávacou praxou, a dôraz chce klásť na prezentovanie originálnych pohľadov na aktuálne kontroverzie v pedagogickom sektore. Už prvá štúdia prvého čísla znie zaujímavo: Marx opäť v školách: Multikultúrna výchova ako nástroj lepšej spoločnosti.
Pedagogická komunita teda žije a rozmýšľa. Dobrá správa.
.eč
TLAČ Forbes je tu
Po veľkej kampani sa minulý týždeň na stánkoch prvýkrát objavila slovenská mutácia amerického časopisu Forbes. Má 108 strán a stojí 3 eurá. Jej šéfredaktor Juraj Porubský (bývalý šéf Pravdy) v editoriali sľubuje, že slovenská edícia bude písať najmä o nápadoch a bude ponúkať príbehy, ktoré môžu vnuknúť nové myšlienky. Prvému číslu dominuje obálka a rozhovor s Gabrielom Eichlerom. Obsah tvorí zmes domácich článkov s tými, ktoré napísala slovenská redakcia. Prvé dojmy sú rozpačité, pretože Forbes je pre našu žurnalistiku predsa len čosi veľmi špecifické. Autori musia byť skvelými znalcami miestneho biznisu a musia vedieť tak pútavo písať, aby sa svojím, takmer literárnym štýlom odlíšili od klasických biznis časopisov, ako je Profit či lifestylová príloha Hospodárskych novín. Pridanou hodnotou sú určite komentáre zahraničných osobností, ktorých dôstojne dopĺňa domáci autor Ľudo Odor. 
Vtipne na nový časopis zareagoval týždenník Plus 7 dní, keď v ten istý týždeň, keď sa objavil Forbes, priniesol rozsiahly materiál o najvplyvnejších podnikateľoch, ktorí hýbu slovenským biznisom. Akoby pluskári vyslali odkaz, že Forbes dokáže sledovať bohatých ľudí v Amerike, ale tu doma to vedia skúsení pluskári lepšie. Uvidíme.
.eč
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite