Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Doma

.časopis

Televízny týždeň
Minulý týždeň minister kultúry prekvapil. Zrejme už neuniesol kritiku, ktorá sa na ňom vŕšila za neriešenie situácie vo verejnoprávnej televízii. A tak neočakávane vystúpil s vlastným návrhom, ktorý krátko pred tlačovkou stihol prediskutovať na koaličnej rade. Krajcer po nej vyhlásil, že získal „plnú politickú podporu pre svoj návrh riešenia“. Na druhý deň svoje riešenie predstavil verejnosti: ide o spojenie STV a SRo do  nového útvaru s názvom Slovenský rozhlas a televízia. Minister vyhlásil, že pripraví legislatívu na reformu verejnoprávnych médií a ešte na jeseň by ju mohol parlament prijať. Rýchle konanie si podľa Krajcera vyžiadal katastrofálny stav STV, za ktorú nesie „plnú zodpovednosť manažment STV a Rada STV“. Krajcer navrhol aj zúžiť rozsah vysielania SRTV zo šesť okruhov SRo na štyri a zo štyroch televíznych kanálov na dva. Riaditeľa novej inštitúcie by volil parlament na návrh Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Kontrolnú funkciu namiesto doterajších rád by prebrala Dozorná komisia SRTV, ale aj licenčná rada a parlamentný výbor pre médiá. Nový riaditeľ by mal byť zvolený už v decembri a od nového roka by sa ujal svojej funkcie. Koncesie by sa zrušili k 1. 1. 2012. Krajcerov návrh zaskočil aj koaličných poslancov, aj riaditeľku rozhlasu, nehovoriac o manažmente STV. Štefan Nižňanský okamžite vyhlásil, že za rýchlym riešením je obrovský politický tlak, „zjavne s cieľom ovládnuť verejnoprávne médiá“. Tri dni po zverejnení Krajcerovho návrhu rezignoval z funkcie predseda Rady STV Martin Kákoš, ktorý odmietol prijať zodpovednosť za situáciu v STV.
Prudké reakcie však Krajcerov návrh vyvolal aj v politických stranách. Najsilnejšie dalo svoje výhrady najavo KDH. Jeho podpredsedníčka Žitňanská sa vyjadrila, že rozumnejšie by možno bolo ísť najprv cestou ozdravenia STV a až potom by mohlo dôjsť k zlúčeniu s rozhlasom. Rozdeliť riešenie verejnoprávnych médií na dva kroky navrhujú aj poslanci OKS. „Tým, že nepoznáme ekonomickú situáciu STV, by sme pri okamžitom zlučovaní riskovali, že sa ublíži rozhlasu,“ vyhlásil Peter Zajac. Aj riaditeľka rozhlasu pripomenula, že sa nejdú spájať dve zdravé firmy, ale jedna zdravá a druhá vo vážnych ťažkostiach, čo bude náročné pre nový manažment.
.eč, SITA
Pokuta za inzerát -380 
Budapeštianska pôžičková firma, ktorá zverejnila v týždenníku MY – Nitrianske noviny inzerát v maďarčine, spôsobila týmto novinám finančnú ujmu. Slovenská obchodná inšpekcia totiž udelila novinám pokutu vo výške 1 500 eur na základe zákona o reklame, odvolávajúceho sa na jazykový zákon. SOI dostala podnet od občana a uložila pokutu. Vydavateľ sa chce odvolať.
.eč
Nevinní
Okresný súd v Bratislave rozhodol, že dvaja mladíci obvinení z „hacknutia“ Národného bezpečnostného úradu (NBÚ) v roku 2006 sú nevinní. Do systému sa vtedy niekto dostal vďaka jednoduchému heslu nbusr123.  Podľa sudkyne sa síce skutok stal, ale z dôkazov jednoznačne nevyplýva, že ho spáchali oni dvaja. Prokurátor sa odvolal a celá kauza sa tak dostane pred krajský súd.  
.jm
Návrat šéfa
Bývalý riaditeľ Národnej knižnice Dušan Katuščák, ktorého po konflikte okolo využitia prostriedkov na digitalizáciu odvolal exminister Marek Maďarič, už nie je bývalý, ale staronový. Rozmyslel si tak svoje predchádzajúce rozhodnutie, že už nebude kandidovať ani pri zmene vlády. V tajných voľbách komisie vyhral v pomere hlasov 5:4 a porazil svoju dočasnú nástupkyňu, pomazanú Maďaričom, Katarínu Krištofovú. 
.gaš
  
Bez dotácie
Národný futbalový štadión nezaplatia daňoví poplatníci, jeho osud je v rukách súkromných záujemcov. Radičovej vláda v rámci šetrenia štátnych výdavkov zrušila uznesenie predošlej vlády o dotácii 70 miliónov eur. Dotácia sa zrušila aj pre nesplnenie podmienok od hlavného mesta. Dnes nie je vylúčené, že štadión zafinancuje Ivan Kmotrík, takže sa stane majetkom jeho futbalového klubu Slovan.
.gaš
Harman vs. pravica
Žilinskí politici z KDH, SaS, OKS, strany Most- Híd a dvaja členovia SDKÚ vyzvali úradujúceho primátora Ivana Harmana z SDKÚ, aby sa v komunálnych voľbách vzdal kandidatúry a podporil kandidáta KDH Ľubomíra Bažíka. SDKÚ ma podľa nich vďaka Harmanovi v Žiline nulový koaličný potenciál. Harman výzvu označil za snahu zviditeľniť sa a o Bažíkovi povedal, že je outsider, ktorý sa v minulosti do zastupiteľstva dostal vďaka podpore SNS. 
.jm
Richard Sulík 
Šéf parlamentu sa ukázal ako veľký fanúšik Rádia FM, keď sa po návrhu ministra kultúry na zrušenie stanice s alternatívnou hudbou „veľmi dlho“ rozprával s  Krajcerom a napokon oznámil, že sa Rádio FM rušiť nebude. Klasický postup koalície „pokus-omyl“ sa opäť osvedčil. 
Ján Slota
Predseda SNS sa dočkal. Český časopis Týden ho zaradil na 18. až 19. miesto v rebríčku najbohatších Čechoslovákov. Jeho majetok časopis odhadol na sedem až osem miliárd českých korún a má pochádzať najmä z jeho aktivít v priemysle, realitách, hotelierstve a v politike. 
Robert Fico 
Podpredseda parlamentu sa najprv posťažoval, že na svoje prvé vedenie schôdze dostal zlé hodiny. Vraj je nový a ak sa preukáže, dostane lepšie. Napokon sa ujal funkcie ukážkovo a Pavol Abrhán mu zablahoželal, že národnú radu viedol lepšie ako vládu. Fico sa za kompliment poďakoval. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite