Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

The Expendables

.juraj Malíček .časopis .film

Akčné filmy existujú kvôli dionýzskej katarzii, preto tá jediná môže byť spoľahlivým kritériom ich kvality. Alebo sa dostaví, alebo nie, všetko ostatné je zvýznamňujúca nadstavba.

Takto, bezvýznamne, sú The Expendables použiteľní. Strieľa sa, vyhadzuje sa do vzduchu všetko, čo sa vyhodiť dá, testosterónový machizmus vyviera v gejzíroch samoúčelného estetizovaného násilia, a tak ďalej až k záverečným titulkom. The Expendables sú tímovkou – do stredu udalostí vrhá nie individualitu, ale tím. Nesformulovaným predpokladom existencie tímoviek je poznanie, že kdesi, v ešte väčšom utajení, je skupina ešte tvrdších hrdinov. Silnejších, akčnejších, chlpatejších, s väčšími..., jednoducho, špeciálnejších. Teraz, pre túto chvíľu, sú nimi The Expendables. Stačí to? Ani veľmi nie, lebo The Expendables existujú len kvôli nadstavbe – kvôli približne trom minútam z deväťdesiatich piatich, v ktorých sa na plátne stretnú tri najväčšie akčné superhviezdy osemdesiatych a prvej polovice deväťdesiatych rokov – Stallone, Schwarzenegger a Willis. Tá scéna je dokonalá. Arnold, Sly a Bruce vravia čosi, čo sa viaže k deju, ich repliky, gestá, mimika tváre, rozostavenie – to všetko akoby sa tohto konkrétneho filmu netýkalo. Vravia o tom, kde sú mimo filmu. Tú scénu tesať do kameňa, len škoda, že kvôli nej netreba chodiť do kina, bola totiž uvoľnená na propagačné účely a je jej plný internet. Všetko ostatné navôkol v tom filme je zbytočné.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite