Sting: Symphonicities Deutsche Grammophon/Universal 2010
Kedysi som si myslel, že popový umelec, ktorý nahrá piesne so symfonickým orchestrom, je zjavne na dne. Už chýba nahrať len „lajvku“, výberovku, pár nevydaných skladieb a remixov a odísť do zabudnutia. Aj hoci je Stingov nový album plný symfonických Greatest Hits, netreba nad ním lámať palicu. Mňa ako milovníka vynaliezavých a vtipných prerábok síce rozčuľuje, že symfonické verzie sa príliš nelíšia od originálov, skalní fanúšikovia Stinga to však budú považovať za výhodu. Väčšina piesní pôsobí so symfoňákom bombastickejšie, ale ďaleko ich to neposúva. Výnimkou sú azda len balady You Will Be My Ain True Love a The Pirate´s Bride, ktoré odkazujú na „stredovekosť“ vlaňajšieho. Pekne búši do uší aj prekopaná verzia baníckeho protestsongu We Work The Black Steam či Roxanne, ktorá znie so slákmi ako titulná melódia z westernu. Výsledkom práce viacerých producentov a aranžérov a klasických muzikantov je oddychový letný album, ktorý vám spríjemní pár večerov a polepí vás pritom menej ako slamka z mojita.
3/5

Nina Hagen – Personal Jesus, Koch Universal Music  2010
Vždy nepredvídateľná Nina Hagen zase prekvapila zmenou, tentoraz  príklonom k blues, gospelu a dokonca aj country!  Pamätníci punku a new wave „budú mať radosť“. Akoby nestačila jej predchádzajúca orientácia na hudbu bigbandovú  a indickú.  Vo vokálnom prejave má však  stále punkový náboj, zároveň herecký a operný. Môže spievať hocičo a má to šmrnc. Tak ako teraz, na jej albume Personal Jesus, ale ...predsa len, z toho mainstreamového, country-rockovo-bluesového soundu mala trošku ubrať, vyznieva totiž...prepáčte...tuctovo. Vraj je to celé evanjelické, a to bez sarkazmu, pretože Nina sa dala pokrstiť protestantskou cirkvou. A Personal Jesus? Je  tam?  Teda ten od Depeche Mode. Áno, je.  Tiež mohol byť originálnejšie aranžovaný, ale spev tento nedostatok nahradil. A kvôli spevu si občas z tohto albumu vypočujem skladby Mean Old World alebo Help me.
3/5

Bára Basiková  Platinum Collection EMI
Výborná speváčka, koketujúca s alternatívou i bulvárom, je sama sebe najväčšou oporou i hrozbou. Píše o sebe: „Keď som prechádzala svoju diskografiu, zistila som s úžasom, koľko skvelých piesní som za 25 rokov naspievala...“. Nuž, napriek dispozícii, nie všetko, čoho sa jej hlas dotkne, sa mení na zlato. I platinová kolekcia je toho svedkom. Popri korunovačných klenotoch českej rockovej či muzikálovej scény sú tu aj snaživé, ale neúprimné nepodarky, plné pátosu, no nie invencie. Niektoré texty pôsobia ako vyrobené na kľúč reklamnou agentúrou. Štýlová i kvalitatívna roztrieštenosť v živote žoldnierskeho interpreta je pochopiteľná, no dramaturgia výberu pre univerzálneho poslucháča je nereálna. Čo v určitom kontexte pôsobí prirodzene, to vytrhnuté zo svojho prostredia v nesúrodej spoločnosti trpí a prináša utrpenie... i keď len lokálne.
3/5

Lissie: Cathing A Tiger Sony Music
Na prebale debutového albumu americkej speváčky Lissie sa píše, že vám jej pesničky vyrazia dych. Preto som ho do cd prehrávača vkladal s veľkou opatrnosťou, veď čo keby mi jej hudba spôsobila nejaké zdravotné problémy! Našťastie, sú to len pesničky. Lissie je nová tvárička, ktorá na seba prvýkrát upozornila minulý rok EP Why You Runnin‘. Lenny Kravitz si ju pozval ako predskokanku na svoje nedávne turné. Jej talent si nakoniec všimla mamutia značka Sony Music a ponúkla jej zmluvu. Catching A Tiger vám dych určite nevyrazí.  Je to vcelku príjemný album, vkusne zaranžovaný, s pekným spevom pripomínajúcim napríklad Stevie Nicks z Fleetwood Mac. No podobných spievajúcich dievčat ako Lissie je len v Amerike neúrekom. Všetky majú talent, len tá pôvodnosť je problematická. Niečo na tej Lissie je, no ak by sme podľa názvu albumu parafrázovali jeho kvality, Lissie sa povestného tigra zatiaľ chytiť nepodarilo.
3/5