Oasis Time Flies... 1994 - 2009 Sony Music
Keď sa rozpadne skupina a má zmluvu ešte na jednu-dve platne, najlepšie sa z nej vyzuje výberovkou. Taká vec sa stala aj britskému národnému pokladu, kapele Oasis, ktorá sa minulý rok rozpadla a jej líder Noel Gallagher dal dohromady kolekciu všetkých singlov. Bolo by to v poriadku, keby pred piatimi rokmi ten istý spevák a skladateľ neskompiloval výberovku Stop The Clocks. Rozdiel medzi oboma kompiláciami je zrejmý. Kým na tej staršej vybral piesne, ktoré on považuje za dobré, na Time Flies sa musel viesť jasnou šablónou. To, že nakoniec pomiešal jednotlivé hity z rôznych období skupiny, bol v celku múdry krok. Keby šiel na to chronologicky, tak by sme boli svedkami klesajúcej kvality repertoáru Oasis. To najlepšie (Wonderwall, Some Might Say, Liver Forever) kapela napriek výnimkám (Lyla, Falling Down) dala na svoje prvé dve platne.
3/5
Peter Bálik

ZVA 12-28 Band: Z ruky zobať Indies Scope Records
Môže byť tretí album lepší ako druhý? Dá sa hrať na husliach blues? Je dôležitejší alkohol alebo láska? Ak ste na všetky tri otázky odpovedali kladne, je najvyšší čas poobzerať sa po novom albume skupiny ZVA 12-28 Band. Výrazný farebný obal s kresbou od Danglára skrýva v sebe desať nových skladieb gitaristu a speváka Nora Červenáka a dva prevzaté songy od Radka Pastrňáka zo skupiny Buty. Obzvlášť kvalitne prekopanô Jednô ráno poteší ucho každého fanúšika coververzií. Od predchádzajúceho albumu Za fúzy ma poťahaj sa zmenilo len zopár vecí, ale všetky  k lepšiemu. Zvolenské blues je ešte drevenejšie ako predtým, lebo viac priestoru dostáva akustická gitara, ktorú skvele dopĺňajú husle nového člena skupiny Stana Fakana. Delta blues sa tak stretáva na jednom mieste s gipsy-swingom a podpolianskym folklórom a výsledok drží pokope nad očakávanie dobre. Taká ľahkosť a zároveň presvedčivosť sa v našich končinách len tak nepočuje. Toto budete "zetvéákom" zobať z ruky, vážení!
5/5

The National High Violet
4AD
Výnimočná kvalita má v alternatívnom rocku viacero podôb. Niekto ju dosahuje insitnou presvedčivosťou, iný originálnym zvukom, hudobnou invenčnosťou či pesničkárskou genialitou. Brooklynská kapela The National ju dosahuje unikátnou kombináciou všetkých spomínaných ingrediencií. Súrodenci Dessnerovci, súrodenci Devendorfovci a spevák Matt Beringer vyzerajú a správajú sa ako obyčajní ľudia, nezápasia so závislosťami, neprepadajú klinickým depresiám. Už dlho (High Violet je ich piaty album) však robia úchvatnú, invenčnú, zdanlivo prostú, v skutočnosti detailne prepracovanú hudbu. Piesne na High Violet sa vynárajú z krásnej zvukovej hmly (gitary, sláčiky, mašinky), Matt Beringer ich spieva neafektovaným vážnym hlasom, ak zachytíte útržky textov, pochopíte, že ide o vážne, hoci "každodenné" záležitosti. Každý úder do bubnov, každé zakvílenie gitary je presne na svojom mieste, výsledný efekt je mimoriadne sugestívny, silný. Výnimočný.
5/5

Hanson: Shout It Out
3CG RECORDS
Kto by si z druhej polovice deväťdesiatych rokov nepamätal trojicu vlasatých mladíkov s hitovkou MMMBop?! Bratia Hansonovci stihli doteraz vydať osem platní, nerátajúc kompilácie, lajvky a épečká. Ich deklarovaný obrat od konfekčného popu, ktorý tak akurát vyčistí a nepoškriabe, je známy už dlhšie, majú za sebou aj nezávislé labely, snažia sa robiť si svoje veci v DIY štýle. Iste, keď už máte zarobené, ide to ľahšie. Nevedno, kde sa tá tzv. nezávislosť skrýva: je tu veľa vykrádačiek (ponášky na oveľa lepších Keane v Carry You There či Waiting For This sú len tie najvypuklejšie), inde počuť dávkovanú zotrvačnosť, ktorá azda osloví najvernejších fanúšikov. Pokus o slaďák Use Me Up je aj pre príšerný spev počúvateľný maximálne raz. Ďalší z dôkazov, že vyšumené návraty do minulej dekády sú nielen nezaujímavé, ale aj poriadne otravné. Ruky preč!
0/5

Las Rubias Del Norte - Ziguala
   Barbés Records
Stoja bokom od všetkého, čo v súčasnosti predstavuje hrubosť. To je tiež úlet, len menej obvyklý.  Keď som ich prvý raz počul, tak som si pomyslel, že sú Juhoameričania. Sú však z Brooklynu.  Ich štýlové smerovanie vedie k žánrom lounge, latino, world music, ku skupine Chicha Libre, ako i účasť jej lídra Oliviera Conana.  Las Rubias Del Norte - Severské blondínky čiže speváčky Allyssa Lamb a Emily Hurst , plus piati muzikanti  naštartovali plnou parou ...dozadu! Zavedú vás do éry, keď neexistovala rocková cunami, k sladučkým romancám s nežným spevom, súbežne nečakane premosteným do rocku psychedéliou alebo surfom. Je to eklektická melanž štýlov bolero, cumbia, cha cha cha, opera, piesní z Grécka , Bollywoodu , Neapolu. Výborné k usrkávaniu kávy. Ale pozor! Bez cukru. Toho je tam dosť.
4/5

Avi Bufallo Avi Bufallo
Sub Pop
Na prelome osemdesiatych a osemdesiatych rokov bol label Sub Pop stajňou pre grunge. No časy sa menia. Dnes je jeho doménou indie rock a folk, ale nie hocijaký. Pred tromi rokmi na tejto značke vyšli fantastickí Fleet Foxes a nedávno aj rovnomenný debut kalifornskej skupiny Avi Bufallo. Štvorčlenná skupina, vedená spevákom menom Avigdor Zahner-Isenberg, je už teraz jedným z veľkých objavom roka. Nie je veľa skupín, ktoré na svojho debute znejú tak vyzreto, aj keď na ich hudbe cítiť, že ju robia tínedžeri - znie až naivne, bezprostredne, milo.  Nádherné melodické pesničky, zahrané s veľkým zápalom, majú blízko k Wilco, Neil Yougovi a súčasnej nezávislej gitarovej scéne. Je to stále len debut, tá americká partia má všetko pred sebou, ale ich prvotina znie je sľubne. Veľmi sľubne!
4/5