Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Mediár Eleny Akácsovej

.elena Akácsová .časopis .médiá

Okrem talentov začala Televízia JOJ intenzívne hľadať aj manželky pre slovenských chovateľov koní a dobytka, príležitostne premenovaných na farmárov.

Program, ktorý je kombináciou televíznej zoznamky a reality šou, je adaptáciou licencovaného formátu Farmer Wants a Wife. Minulý týždeň JOJ odvysielala pilotnú časť, v ktorej predstavila desať viac-menej švárnych kovbojov vo veku od 25 do 52 rokov vrátane tridsaťročného panica, ktorý sa so ženou ešte ani nedržal za ruky. Všetci sú zo stredného Slovenska, jediný nádejný reprezentant východu z Chlmca pri Humennom sa musel účasti vzdať, pretože mu pasienky i stajne zničila povodeň.
Pilotná časť mala popri futbale slušnú sledovanosť, zvlášť u žien, najvyššiu u Bratislavčaniek vo veku 12-54 rokov. Cez leto sa teda môžu prihlásiť a uchádzať sa o pracovitých slovenských farmárov, doobliekaných televíziou, niektorých aj po prvýkrát v živote, do riflí a kovbojských klobúkov. Niežeby som potrebovala ku slovenskému koloritu nasilu fujarky a valašky, skôr by sa mi zdali prirodzené maskáče a montérky, ale dosť ma vyrušovala tá country štylizácia.
I keď som jej celkom rozumela. Po dlhých rokoch rovnostárskeho družstevného roľníctva tu slovo farmár nevyvoláva žiadne asociácie, nieto ešte kladné, a už vôbec nie romantické. Nech teda radšej pripomínajú boháčov z Dallasu aspoň tými klobúkmi. A koňmi, ktoré mali viac priestoru na obrazovke ako samotní farmári, aby evokovali drsnú westernovú romantiku, pričom polovica z nich kone vôbec nechová.  
Nuž, neviem, či to naláka také záujemkyne, ako očakávajú samotní farmári, teda viac do voza ako do koča a viac na tvrdú robotu ako na romantické jazdy na koňoch. Napokon, dôležitý nebude počet sobášov a detí na konci, i keď aj to už sa v tejto relácii v iných krajinách pritrafilo, ale sledovanosť. Takže čím pomýlenejšie nádejné nevesty, čím dramatickejší konflikt romantických predstáv s tvrdou realitou, tým zaujímavejšie.
Na jeseň uvidíme, ako a na koho tá westernová štylizácia zabrala a či by tí osamelí pracovití chlapi neboli urobili lepšie, keby si dali zoznamovací inzerát do Katolíckych novín.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite