Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Mediár Eleny Akácsovej

.elena Akácsová .časopis .médiá

Prví si reklamu na mlieko s tučniakom všimli fanúšikovia Linuxu. Linux, to je voľne šíriteľný operačný systém, ktorý mi bol vždy podozrivý. Jednoducho neverím, že niečo, čo je zadarmo, je naozaj zadarmo, ale o tom niekedy inokedy. Teraz ide o mlieko s tučniakom. Linuxáci si tú reklamu všimli preto, že tučniak na nej zobrazený akoby z oka vypadol tučniakovi, ktorý je oficiálnym maskotom Linuxu.

Bilbordová reklama na škatuľové mlieko „Tučňák“ zaplavila v januári Prahu. Nič zvláštne, nebyť toho, že také mlieko neexistuje a v obchodoch ho nedostanete. České média prirovnali mliečnu kampaň k legendárnej reklame na neexistujúci obchodný dom Český sen, za ktorým sa skrýval zámer natočiť dokumentárny film o tom, ako sa dajú ľudia zmanipulovať reklamou.
Fakt je, že tučniak zabral rovnako silno ako Český sen. Podľa prieskumu každý piaty respondent tvrdil, že značku pozná, aj keď sa s ňou nikde nemohol stretnúť, len na pražských bilbordoch firmy BigMedia. Nie je celkom jasné, s akým konkrétnym úmyslom BigMedia do celej kampane išla. Či to mal byť len fór na upútanie pozornosti médií, alebo v hluchom reklamnom období využila prázdne plochy a za necelé tri milióny českých korún chcela dokázať, akú silu môže mať použitie tohto reklamného nosiča bez akejkoľvek podpory v klasických médiách či bez skutočných osobných skúseností zákazníka s produktom. Nakoniec z toho vyšla značka, o ktorú sa teraz bije niekoľko mliekarenských producentov a firma na tom môže zarobiť viac ako trojnásobok investovaných nákladov do kampane, registrácii značky a prieskumu o jej úspechu.
V odbornej reči marketingových špecialistov sa tomu hovorí slepý brandbuilding a mnohí z nich teraz špekulujú, že podobný prístup by sa dal aplikovať aj častejšie na testovanie úspešnosti pripravovaného produktu. Náklady sú síce vysoké, skracujú však celý testovací proces a dávajú presvedčivý výsledok.
Na bilborde nie je nič viac, len nakreslená škatuľa s tučniakom, z ktorej sa leje mlieko a výrazný nápis nové. Tak málo stačí. Už ani len potemkinovské kulisy netreba stavať.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite