Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Kamiónisti doštrajkovali

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike

Veľkolepo a tajomne avizovaný štrajk časti kamiónistov združených v Únii autodopravcov Slovenska, ktorý by sa dal nazvať skôr protestom, sa skončil po dvoch dňoch bez úspechov.

Blokácie ciest v niektorých slovenských mestách či protestné spanilé jazdy v kolónach už nevyvolali takú pozornosť a solidaritu ako pri januárovom štrajku. Navyše aj polícia bola na vodičov tvrdšia. Zabavovala im vodičské preukazy, dávala pokuty a bránila v jazde.  
Ako sa dalo čakať, premiér Robert Fico neustúpil požiadavkám autodopravcov na zúženie spoplatnenia ciest 1. triedy či na odklad platenia mýta na leto. Premiér  argumentoval emotívne, ako to len on vie, ale rozumne. Hovoril, že väčšinu požiadaviek už vláda splnila a tie zvyšné sú nereálne. Navyše v podpore jeho argumentov mu pomohli aj niektorí zástupcovia miest a obcí na strednom Slovensku. Tí zhodne vyhlasovali, že odkedy sa platí mýto iba na diaľniciach, kamiónisti sa presúvajú na cesty 1. a 2. triedy, ktoré také zaťaženie nezvládajú.
Napriek neústupnosti premiéra autodopravcovia predsa len niečo dosiahli. Ich faktúry za prejazdené úseky budú prehľadnejšie, po znížení spotrebnej dane za naftu budú tankovať lacnejšie a platiť budú za skutočne prejazdené úseky, a nie za celé začaté úseky.  
Mýto na cestách 1. triedy sa pravdepodobne spustí od polovice februára opäť. Autodopravcovia avizujú, že v protestoch budú pokračovať. Akou formou, to ešte neuviedli. Dokedy im búrlivá nálada vydrží, ťažko povedať. Niektorí si povedia, že je už na čase pracovať a zarábať, iní si ešte zaprotestujú. Čím skôr pochopia, že ich zostávajúce požiadavky sú nereálne, tým lepšie.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite