Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

MÉDIA Eurosong a bulvár
Pesničkovej súťaži STV Eurosong, ktorá sa začala v januári a potrvá až do konca februára, sa darí striedavo. Jej čísla sledovanosti sú veľmi závislé od toho, s čím príde konkurencia. Ak Markíza dáva Mela Gibsona so Smrtonosnou zbraňou a JOJ privedie na obrazovky nezničiteľných Mojsejovcov, tak Eurosong so začínajúcimi hviezdičkami či pohasínajúcimi hviezdami zo Superstar má smolu. Pritom STV sa už pri tvorbe eurovíziovej šou dala poučiť komerčnými sestrami a zorganizovala si mediálnu podporu aj v bulvári. A nie je to ľahké, lebo mnoho súťažiacich je totálne neznámych. Internetový portál Topky.sk, ktorý je aj mediálnym partnerom, robí, čo môže. Volá neznáme speváčky na diskusie s čitateľmi, avizuje, že v piesni bude znieť vulgarizmus, módny expert hodnotí vizáž súťažiacich, zveličujú sa všetky drobné hádky či banality, aby sa mohlo písať o podvode či škandále. Ale vrcholom PR kampane bol zatiaľ príspevok v Čase pred prvým kolom, v ktorom mal spievať Tomáš Bezdeda. Čitateľom bolo oznámené, že playmate Jana Mináriková chce zbaliť Bezdedu v priamom prenose a bolo nám naznačené, že pri tom budú použité bujné silikónové prsia, ktoré narušia pokojný a slušný priebeh súťaže. No, kto by sa už nepozrel, aká sodoma, gomora sa tam bude diať? Ale PR manažéri museli byť sklamaní, záujem divákov o Eurosong bol nižší ako vlani na začiatku súťaže, a len trošku sa vydriapal nad priemerné čísla sledovanosti STV.
.eva Čobejová

MÉDIÁ Cirkev a internet

Ešte v januári Vatikán zverejnil posolstvo k svetovému dňu médií, ktorý si katolícka cirkev pripomína každoročne v máji počas siedmej veľkonočnej nedele. Benedikt XVI. v ňom priznal, že nové technológie sú "dosiaľ neznámou príležitosťou na dialóg" a vyzval kňazov, aby pri ohlasovaní Evanjelia viac využívali internet a blogy. Pri surfovaní po internete pritom nájdete hneď niekoľko známych slovenských kňazov - blogerov. Na niektorých z nich natrafíte aj na blogu .týždňa. Využívaniu internetu venovala cirkev v poslednom roku zvýšenú pozornosť. Od mája má vlastný portál s názvom Pope2you aj Benedikt XVI.. Užívateľom umožňuje prístup k pápežovmu kontu na Facebooku či stiahnutie aplikácie pre iPhone alebo iPod, cez ktorú je možné dostať sa k textom, audiám a videám o aktuálnom dianí v cirkvi. Vlastný kanál má Vatikán aj na portáli YouTube. Téme Internetová kultúra a komunikácia cirkvi sa v závere minulého roka venovalo plenárne zasadanie Európskej biskupskej komisie pre médiá. So zaujímavým príspevkom na ňom vystúpil jej predseda, francúzsky biskup Jean-Michel di Falco Léandri. Citoval v ňom výskum zameraný na francúzske internetové stránky, ktorý dokazuje, že evanjelické internetové stránky sú navštevovanejšie ako katolícke. Jedným z dôvodov je podľa neho skutočnosť, že katolícke stránky "sú využívané interne. Hovoria jazykom zasvätených a sú využívané výlučne zasvätenými. Naopak, evanjelické stránky chcú zasiahnuť užívateľov používajúc internet ako nástroj a nositeľa evanjelizácie".
.imrich Gazda     

REKLAMA Nemci dráždia moslimov

Cieľom reklamy je niekedy zaujať diváka aj vtipnou formou. Reklama nemeckej značky spodnej bielizne určite zaujme moslimskú obec, ale zrejme ju veľmi nepobaví. Približne v minútovom klipe vystupuje mladá moslimka, ktorú stvárnila nemecká modelka Miriam Wimmer. Nahá žena vychádza zo sprchy, nanáša si make-up a oblieka spodnú bielizeň. Potom cez seba prehodí moslimský odev niqab a vychádza von. Odev jej pritom odhaľuje iba oči. Úprava ženy tak vyšla nazmar. Celý klip je sprevádzaný arabskou hudbou. V Liaison Dangereuse tak stavili na osvedčený ženský motív, ku ktorému pridali trochu orientálneho korenia. Spájanie moslimského odevu so sexualitou ženy už odmietli predstavitelia moslimov v Európe.  Nórska odborníčka na náboženstvo a históriu Hanne Herland pre nórsku televíziu TV2 povedala, že táto reklama zjednodušuje a zneucťuje odev, ktorý je časťou moslimskej kultúry. Prípad nemeckej reklamy oživuje spomienky na päť rokov starý prípad dánskych novín Jyllands-Posten, ktoré v roku 2005 zverejnili karikatúru proroka Mohameda. Karikatúry vyvolali vlnu protestov v Nigérií, Pakistane či v Londýne. Autorovi karikatúr Kurta Westergaarda odvtedy hrozí smrť. Ešte v januári tohto roka dánska polícia zmarila pokus o jeho vraždu. Uvidíme, či niečo podobné čaká aj nemeckých tvorcov. Všetko zatiaľ nasvedčuje tomu, že tvorcovia štipľavého spotu si z takých veci ťažkú hlavu nerobia. Plánujú totiž reklamu posunúť do nemeckých kín.
.marek Mačica
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite