Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .médiá

Naša univerzita
Titulnú stranu najnovšieho čísla spravodaja Univerzity Komenského zdobí veľká farebná fotografia rektora Františka Gahéra a ministra Jána Mikolaja. Pod ňou umiestnený palcový titulok hlása radostnú správu – „sme univerzitou“. V čísle sa potom možno dočítať podrobnosti v článku nazvanom   Splnili sme všetky kritériá, sme univerzitou.
Nuž, tak veru. Naša najstaršia a najväčšia univerzita sa na stránkach svojho časopisu úprimne teší, že ju akýsi poradný orgán vlády (s honosným názvom „akreditačná komisia“) zaradil medzi slovenské univerzitné vysoké školy. Máločo vypovedá o sebavedomí, dôstojnosti a spoločenskej váhe Univerzity Komenského viac ako táto radosť. Skúsme si predstaviť titulku týždňa, na ktorej odovzdáva Marek Maďarič Štefanovi Hríbovi nejakú bumážku a pod tým palcový titulok Sme redakcia. Alebo podnikový časopis U.S. Steel, na titulnej strane prezidenta spoločnosti preberajúceho čosi od Ľubomíra Jahnátka a pod tým jasavé Sme strategický podnik. Predstaviť si niečo podobné v prípade hrdej  a udatnej Univerzity Komenského  nie je jednoduché, ale realita niekedy prekoná aj tú najbujnejšiu predstavivosť. Nejde však len o slovíčka. Nejde len o to, či je univerzita univerzitou, ide aj o vážnejšie veci. Konkrétne o peniaze. V uvedenom čísle spravodaja sa možno v príhovore rektora Gahéra k začiatku nového akademického roku dočítať: „My dúfame, že pán minister bude mať dosť sily odolať tlakom a podarí sa mu splniť sľuby o výraznej finančnej podpore univerzít.“ Držíme palce.
.martin Mojžiš
Lokálna MTV
Spoločnosť CME (Central European Media Enterprises), ktorá vlastní Novu a Markízu, prišla v poslednú novembrovú nedeľu s československou verziou hudobnej televízie MTV. Z množstva slovenských divákov sledujúcich nedeľnú Superstar venovanú kampani novej MTV Czech si ju však reálne mohlo naladiť len málo. Toľko avizovaná televízna stanica mala totiž v čase jej spustenia na Slovensku len dvoch šíriteľov: satelitný Skylink a Slovak Telecom so svojou IPTV službou Magio. Vyvolení, ktorí mali možnosť zachytiť štart novej televízie, mohli  vidieť krátke odpočítavanie a hudobný videoklip Jay-Z a Alicie Keys- Empire State of Mind. Hoci československá MTV mala prísť s premiérou tohto klipu, konkurenčná hudobná stanica Musiq 1 ho uviedla ako prvá už 9. novembra. Čiže malé úvodné faux pas. Prvé divácke reakcie spojilo heslo „Where is the music?“ Programová štruktúra nie je totiž primárne založená na hudbe. Televízia zrejme stavila na úspech „materskej“ MTV, kde americké publikum baží po nekonečných seriáloch a kontroverzných reality shows. Tie sú naplánované najmä pre večerný prime time. Slovákom ešte stále nie je jasné, z ktorej časti je československá  MTV tá „slovenská“. Tvorcovia avizujú zaradenie slovenských hudobných videoklipov a moderátorov – to všetko však až na jar. Navyše, v českých médiách je  MTV zväčša uvádzaná ako česká mutácia známej hudobnej stanice. Divákom teda neostáva nič iné, len si na slovenčinu počkať, kým sa oteplí. 
.eva Bášková
HZDS bráni mediálnemu komplexu
Zdá sa, že mediálny komplex v blízkosti novostavby SND, ktorý už schválila vláda, nezastaví nič. S jedinou výnimkou – koaličné rozpory. Je už zbytočné prinášať odborné analýzy technikov, právnikov, finančníkov či manažérov, ktorí majú vecné a logické argumenty proti mediálnemu komplexu za 100 miliónov eur. Je to príliš lukratívna záležitosť pre tých, čo práve vládnu. Ale tam, kde nepomôžu racionálne argumenty, pomôže rozhnevaný koaličný trpaslík. V piatok neprešla cez parlament novela zákona o STV a SRo, ktorá by drobnou legislatívnou úpravou umožňovala začať stavbu mediálneho komplexu na pozemkoch štátu. HZDS sa zaťalo a za novelu ruky nezdvihlo. „Nie je dohoda o mediálnom centre zatiaľ politická, kým tá nebude, tak právne vyjadrenie je zbytočné robiť. Preto bolo HZDS proti, alebo sa zdržali,“ vyhlásil Vladimír Mečiar. Teraz je otázne, či Smer bude mať čo HZDS ponúknuť, aby to bolo ochotné nebrániť viac výstavbe mediálneho komplexu. A cena protislužby nebude nízka – aj vzhľadom na aktuálnu kauzu prevodu pozemkov na Slovenskom pozemkovom fonde, ktorá kompromituje najviac HZDS. Mediálny komplex teda môže Mečiar veľmi výhodne s Ficom zobchodovať – teda my vám komplex, vy nám niečo iné.  Napríklad utlmenie škandálu okolo pozemkového fondu. Budúcnosť mediálneho komplexu dnes visí na šnúrke Mečiarových gatí.
.eva Čobejova
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite