Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ušami Michala Kaščáka

.michal Kaščák .časopis .osobnosti

Logo nášho festivalu vymyslel Martin Beďatš. Niekedy na jar 1997 som ho poprosil, aby vymyslel niečo, čo by mohlo symbolizovať pohodu. Martina som vtedy poznal roky. Je to mimoriadny zjav, najpriamejší človek, akého poznám.

 Charakterizuje to príhoda, ktorú si ja pamätám takto: architekt Martin stretol po viacerých rokoch iného architekta na ulici. Po úvodnom „jééj, ako sa máš“ sa dostali k tomu, čo kto v poslednom čase urobil. Známy sa pochválil nejakou realizáciou, ktorá vyvolala u Bedlyho (to je jeho prezývka) príval drsných napublikovateľných slov, s dotyčným sa bleskovo rozlúčil a bolo. Žiadne ohľady, žiadne láskavé vyjadrenia ako „nie je to moja šálka kávy“, či „je to celkom zaujímavé“. Všetko priamo a rovno do očí. Poznám veľa priamych ľudí, on je ale niečím výnimočný. A tento „drsňák“ mal vymyslieť logo Pohody. Čakal som všeličo, hlavne nejakú progresívnu grafiku a on prišiel o pár dní s fotkou dvoch bábätok v škrupinke. Povedal, že tá fotka je podľa neho stelesnením pohody a nič iné už nemá zmysel vymýšľať. Pamätám si, ako som ostal z toho lyrického a milého riešenia úplne prekvapený. A som vlastne doteraz. Podobne ako s mnohými jeho tvorivými počinmi sa ukázalo, že išlo o nadčasový nápad. (Prvé tri roky sme používali fotku, v roku 2000 ju prekreslil Igor Derevenec, ktorý je podobne ako Martin tiež génius.) Čím dlhšie, tým viac sa mi páčia, každý rok nachádzam v tom logu nové a nové rozmery. Najskôr to bolo len o príjemnom pocite, neskôr sa pridalo túlenie, chuť spoločne prežívať niečo pekné, oslava života, tolerancia, komunikácia, potreba chcieť mať niekoho pri sebe, stretávanie sa, pocit bezpečia a spolupatričnosť. To všetko som cítil aj počas tohto ročníka, najvýraznejšie snáď silný pocit spolupatričnosti - pred, počas aj po nešťastí, ktoré náš festival zasiahlo. Nikdy nezabudnem na vzájomnú pomoc medzi návštevníkmi po páde festivalovej arény, na obetavú starostlivosť o zranených a obdivuhodnú spoluprácu so záchranármi. Návštevníci boli vždy ozdobou Pohody. V tomto roku sa to potvrdilo v nikdy neželanej hĺbke. Tú získali aj dve usmiate bábätká v našom logu.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite