Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Médiá

.časopis .médiá

TLAČ Muž a koza
Novinová karikatúra môže vystihnúť pointu, pobaviť aj uraziť. Poľskému ilustrátorovi Andrzejovi Krauzemu sa to podarilo jediným obrázkom. Sú na ňom štyria muži a koza. Dvaja muži stoja pred civilným úradníkom a štvrtý drží kozu a ukazujúc prstom hovorí: „Už iba títo páni zložia prísahu a hneď potom ideme my.“ Karikatúra vyšla v polovici júna v pravicovom denníku Rzeczpospolita a ako prví ju napadli homosexuálni aktivisti z portálu homiki.pl. Krauzeho kresba bola podľa nich prejavom homofóbie, za čo žiadali ospravedlnenie a hrozili súdom. Nasledoval ľavicový denník Gazeta Wyborcza, ktorého redaktorka Milada Jedrysik napísala, že „úbohé vtipy o gejoch urážajú nás všetkých.“ Konzervatívny portál Fronda.pl oslovil autora karikatúry a jeho reakciou bol smiech nad nepochopením satiry. Krauze pritom žije v Británii a jeho kresby okrem iného vychádzajú aj v svetových denníkoch ako New York Times, Sunday Telegraph, Guardian či Observer. Rzepa, ako v Poľsku skrátene nazývajú denník Rzeczpospolita karikatúru pôvodne odmietla komentovať, neskôr sa k nej však noviny vrátili a uverejnili viacero diskusných článkov týkajúcich sa definície manželstva. Prominentný fejtónista Maciej Rybiński dokonca zverejnil stĺpček, v ktorom vytlačil sťažnosť kozy Mečky z Poloniny, ktorá tlmočila svoje pobúrenie, keďže vzťah muža a kozy je jednoznačne heterosexuálny. Navyše príkladom z biblie argumentovala, že také vzťahy majú oddávna svoju tradíciu. A aby nezostalo iba pri sťažnostiach, Spoločenstvo oslobodených kôz prijalo jednoznačné rozhodnutie celé vydanie Rzepy na protest zjesť.
.jaroslav Daniška

MÉDIA Ako náš štvali vysielačky

Ak by náhodou niekto chcel vedieť, ako má asi vyzerať verejnoprávny program a zo slovenského vysielania si už na nič také nepamätá, stačí, aby sledoval seriál Historie.eu na ČT2. Program má premiéru vo štvrtok a dvakrát je reprízovaný počas víkendu. Pre tých, čo ho nestihnú, sa na webe nachádzajú aj prepisy jednotlivých častí. Moderátorom a scenáristom je Vladimír Kučera. Koncom júla sa objavila aj zaujímavá debata s názvom „Jak nás štvaly vysílačky“. Zaujímavé svedectvo priniesol Pavel Pecháček, bývalý riaditeľ Slobodnej Európy, a Petr Brod z Hlasu Ameriky. Atmosféru, v akej sa pracovalo v Slobodnej Európe, pripomenul Pecháček, keď hovoril o útokoch, ktoré v Slobodke zažili. Okrem neúspešného pokusu československého agenta to bol najmä pumový útok Nemca Johannesa Weinricha v roku 1981. Bomba vybuchla práve na československej strane RFE. Traja ľudia boli ťažko zranení. RFE zažila aj pokus o otravu redaktorov, keď niekto nasypal atropin do soli. Tento útok sa však nezdaril, lebo agent zhodou okolností pracoval pre obidve strany – a útok preto vedeniu RFE oznámil. Pecháček zažil aj pokus o únos svojho päťročného syna. Napriek viacerým útokom však bývalý riaditeľ tvrdí, že „na to, ako bola Slobodná Európa nenávidená československým komunistickým režimom, bolo tých špiónov a donášačov za tie roky málo. Myslel by som si, že sa ŠtB podarí infikovať stanicu viac.“ (viac na www.ct24.cz/textove-prepisy/historie-eu-cs)
.eč INTERNET Spojenie gigantov?
Minulý rok spôsobili rozruch správy, že Microsoft kupuje Yahoo! Bol to sobáš z rozumu, ktorého cieľom malo byť posilnenie pozícií proti dominantnému internetovému vyhľadávaču Google. Lenže ako sobáš z rozumu mal byť podporený dostatočným „venom“, a to sa nestalo. Microsoft ponúkol za odkúpenie Yahoo! vyše 40 miliárd dolárov, tú sumu však z Yahoo! označili za „značne podhodnotenú“. Ak by vraj šli s cenou tak nízko, nebolo by to v záujme ich akcionárov a poškodili by svoju značku a jej výhľady do budúcnosti. A to napriek tomu, že ponuka Microsoftu v tom čase predstavovala o dve tretiny vyššiu cenu za akciu, než za akú sa v skutočnosti akcie Yahoo! predávali.
Nasledovalo obdobie vyjednávania, počas ktorého sa zo strany Microsoftu očakávala lepšia ponuku. Tá neprišla. Alebo áno?
Zdá sa, že Microsoft napokon predsa len predložil návrh, ktorý Yahoo! neodmietne. Nie je to kúpa, ale strategické partnerstvo, ktoré zahrnie oblasti reklamy a internetového vyhľadávania. Vyhľadávanie v Yahoo! prejde pod technológiu Bing, ktorú vlastní Microsoft. Microsoft získa na desať rokov exkluzívne práva na vyhľadávacie technológie Yahoo!, ktoré bude integrovať do svojich vyhľadávacích produktov. Za odmenu prenechá Microsoft až 88 percent príjmov z reklamy za prvých päť rokov pre Yahoo! Prevádzkové príjmy Yahoo! by mali vzrásť asi o pol miliardy dolárov – a predovšetkým, Yahoo! spolu s Microsoftom možno posilnia svoju pozíciu na trhu s vyhľadávaním na 30 percent. Google má na ňom momentálne odhadom skoro 80-percentný podiel.
.marína Gálisová
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite