Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Markíza pre ženy

.veronika Folentová .časopis .médiá

Po lete chce Markíza predstaviť svoj druhý kanál. Bude to stanica, ktorá pripraví program orientovaný na ženské publikum.

Televízia tak chce zrejme zvrátiť negatívne výsledky sledovanosti, ktoré dosahuje v posledných mesiacoch. Markíza je poslednou televíziou na slovenskom mediálnom trhu, okrem spravodajskej TA3, ktorá ešte nemá druhý vysielací kanál. Tento nedostatok chce napraviť už na jeseň spustením svojej druhej stanice, ktorá sa bude volať TV Doma. Logo je už známe, o vysielacej štruktúre Markíza však stále mlčí. Chce ju predstaviť až prostredníctvom pripravovanej kampane.
Na začatie vysielania je podľa Markízy práve jeseň tým najlepším časom. „Počas jesennej sezóny majú televízie najvyššiu sledovanosť aj vzhľadom na to, že ľudia sa vracajú z dovoleniek a sú hladní po nových programoch,“ povedala hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská. 
TV Doma už pozná svoje zameranie. Bude sa orientovať na ženského diváka. Vznikne tak prvý oficiálne monotematický kanál, ktorý sa bude venovať ženám. Generálny riaditeľ Markízy Václav Mika do TV Doma vkladá veľké nádeje: „Očakávame, že televízna stanica sa stane v krátkom čase relevantným médiom v danej cieľovej skupine.“
Orientácia na ženy má na slovenskom mediálnom trhu viaceré výhody. Podľa Miku: „Markíza má na oslovenie ženských divákov dostatočné programové zázemie a zároveň z pohľadu marketingu a predaja, čo je pre komerčnú stanicu určujúce, je táto cieľová skupina vysoko bonitná.“
Stanica by mala ponúkať seriály a filmy orientované na ženy a samozrejme telenovely. Vysielacia štruktúra bude podľa zástupcov televízie vystavaná z nových programov, ktoré budú dopĺňať reprízy už uvedené na Markíze. V prvých rokoch vysielania chce Markíza zaradiť aj vlastnú hranú tvorbu. Kedy presne to bude, závisí od vývoja trhu a úspešnosti TV Doma. Už od spustenia stanice by mala vysielať plných 24 hodín. Iné podrobnosti Markíza ešte nechce zverejniť.
Je zaujímavé, že Markíza ide do tohto projektu túto jeseň, a to aj napriek finančnej kríze. „Finančná kríza je ťažkým obdobím, ale Markíza si chce rozhodne vybudovať silnú pozíciu v multikanálovom prostredí, čo je v súlade so stratégiou CME. Aby sme boli po skončení krízy stále jednotkou na trhu. A aby sme boli pripravení sa ďalej rozvíjať,“ uviedla Dúbravská.
Markíza si tak chce udržať svoje miesto lídra na slovenskom mediálnom trhu, ktoré je aj vďaka druhému kanálu Jojky − Joj Plus − ohrozené. Jojke sa totiž darí znižovať rozdiel medzi ňou a Markízou. Podľa štatistík Medialne.sk si Joj v týchto týždňoch polepšila v trhovom podiele oproti minulej sezóne o 3,8 percenta. Markíza si z neho odkrojila o 3,4 percenta menej. Pri rozdiele približne desiatich percent, ktorý delí naše dve najväčšie komerčné televízie, je to dosť výrazná strata v neprospech Markízy. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite