Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Desať km

.elena Akácsová .časopis .médiá

Internet je často, ak nie vždy, prezentovaný ako celosvetová sieť, prípadne informačná diaľnica.

Chápe sa teda v prvom rade ako globálne médium, ktoré skracuje obrovské vzdialenosti, umožňuje nám sledovať dianie trebárs aj na druhom konci zemegule. Môžeme čítať americké noviny, pozerať japonské videá, flirtovať s Talianmi či nakupovať austrálske vína. Internet z nás robí virtuálnych svetoobčanov. 
O to prekvapivejšie je preto zistenie zo štúdie, ktorú v apríli uverejnil britský odborný časopis Admap (len tak pre úplnosť, na internete sa štúdia prečítať nedá, našla som tam o nej len krátku zmienku). Podľa analýzy internetových providerov sú informácie, ktoré spotrebitelia hľadajú na internete, v okruhu do 10 kilometrov!
Inak povedané, aj keď máme na dosah myši všetky produkty, služby a obchody sveta, aj tak najčastejšie nakupujeme v obchodoch, ktoré sú k nám najbližšie, aj keď máme na monitore všetky noviny sveta, čítame najčastejšie tie naše a aj keď sa môžeme doslova priateliť s celým svetom, aj tak máme medzi virtuálnymi priateľmi najmä tých, s ktorými sa dokážeme stretnúť hocikedy v neďalekej kaviarni či kine. 
Istým spôsobom ma táto informácia teší a upokojuje. Dokazuje, že napriek obrazu, ktorý o internete a jeho používateľoch vytvárajú médiá, stále sme sa ešte celkom neodtrhli od našej bezprostrednej miestnej reality. Rozdiel je iba v tom, že tú realitu vieme brázdiť nielen pešo, koňmo, autom či električkou, ale aj myšou. 
No a ešte je rozdiel v tom, že sme v priemere o dosť tučnejší ako naši predkovia, ktorí si informácie museli vybehať, keď už nie do susednej dediny, tak aspoň k susednému plotu, k dobre informovanému spoluobčanovi.
www.inland.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite