Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Reakcia konkurencie

.jozef Ryník .časopis .týždeň v ekonomike

O poštovej službe odpovedal aj Petr Zháňal, generálny riaditeľ TNT Post CEE, jedného z alternatívnych poštových operátorov na Slovensku.

Čo si myslíte o snahe Slovenskej pošty založiť kompezačný fond?
Vysvetlím to na príklade mobilných operátorov. Prestavte si, že mobilnú sieť prevádzkujú dve firmy, A a B, ktoré majú rovnaký rozsah služieb a pokrytia. Firma A hospodári efektívne a je schopná ponúkať volanie za jednu korunu s 50-percentným ziskom. Firma B je obrovský moloch zo zlým hospodárením a jeho náklady na minutu volania sú 2 koruny.  Firma B si nemôže dovoliť ponúkať volania tak draho, a preto ponúka cenu za 1 korunu. Ale tú druhú korunu chce ako príspevok od firmy B. To je princíp kompenzačného fondu.
Čo hovoríte na novelu poštového zákona?
Cieľom novely zákona a aj Slovenskej pošty je obhájiť pozíciu monopolného dodávateľa služieb a diktovať slovenským občanom a firmám, s kým a za aké ceny majú doručovať svoju poštu. Novela totiž zavádza súkromným poštovým operátorom také povinnosti, ktoré nie sú nikde v EÚ a sú likvidačné. Poštový regulátor by mal podľa novely napríklad určovať, koľko má mať súkromná pošta zamestnancov, či aké má mať finančné krytie. Súkromník by mal byť viac lustrovaný ako obchodník so zbraňami.  
Mali by ste záujem aj o univerzálnu poštovú službu?
To  je predčasne hovoriť, pretože súčasné zákony nám neumožňujú fungovať ako bežný poštový operátor. Všetko bude záležať na tom, ako sa situácia na Slovensku bude vyvíjať. Zatiaľ vláda navrhuje kroky, které by mohli viesť k vylúčeniu súkromného podnikania v poštových službách.
Označujete svoje zásielky logom?
Označovanie zásielok vyplývá zo zákona o poštovných službách a my ho rešpektujeme. Zásielku od TNT Post vždy spoznáte a je jasne identifikovaná.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite