Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Modrá a železná materská

.denisa Gdovinová .časopis .lifestyle

Ak sa hocikto vytvorí online komunitu pre matky, o pár mesiacov v nej môže mať aj bez menšej snahy tisícky členov. Matkám na materskej rastie chuť po online komunikovaní. Aj preto, lebo ide o najosamelejšie obdobie v ich živote.

Modrá a železná materská SEBASTIANO VOLPONI/PROFIMEDIA Materské online skupiny ani zďaleka nie sú dokonalo milým prostredím bez uštipačných rečí, sú však nezastaviteľným trendom.

aj mama, aj kamarátky jej dohovárali, nech si dobre rozmyslí, či chce zvyšok života stráviť s kamionistom. Púšťa sa tým do osamelého sveta, v ktorom manžel nepríde každý večer domov. Petra však vtedy ešte mala život – pracovala, chodila von s kamarátkami a celkom presne si neuvedomovala, ako by sa jej život mal zmeniť. Realita ju naplno zasiahla až keď sa jej narodilo prvé dieťa a manžel v tom čase sedel kdesi vysoko v kamióne. Mrzelo ju najmä to, že otec svoju dcéru videl prvýkrát až po troch týždňoch. Navyše ju však čakalo obdobie, v ktorom už žena prestane „mať život”.

Materská dovolenka je podľa mnohých matiek tým najosamelejším obdobím v živote. Odstrihnutie sa od kolegov v práci, postupne aj podvedomé odlúčenie sa od predošlých kamarátov, ktorí deti nemajú. A k tomu manžel, ktorý v kamióne odchádza na osemtýždňovú služobku a doma je iba jeden krátky týždeň. Čo mala Petra robiť? „Nezažila som žiadny spoločný príchod z pôrodnice, žiadnu pomoc od manžela po pôrode s bábätkom. On sa staral o financie a ja som sa musela postarať o všetko ostatné. To nikdy nikto nepochopí. Aké prázdne sú večery, keď deti spia. Že čokoľvek sa stane, musím riešiť sama, jedinou pomocou je morálna podpora po telefóne.”

„Kurník-nekurník, ženy na materskej zjavne potrebujú sociálny kontakt.“

No Petra si našla ešte jednu pomoc. Vytvorila si konto na sociálnej sieti Modrý koník a spolu s ďalšími troma ženami v podobnej situácii založili skupinu Manželky kamionistov. Dnes už 134 žien v nej preberá svoje kamionistické ťažkosti – čo robiť, keď muž skončil na pohotovosti počas cesty v Taliansku alebo kto je zodpovedný za to, že mužovi v kamióne nejde kúrenie. Až po vážnejšie diskusie o tom, ako sa v takomto vzťahu vyrovnať so žiarlivosťou. Všetky dokážu navzájom pochopiť aj tie najbanálnejšie starosti lepšie ako hocikto v ich okolí. Je teda niečo lepšie, než sa o pocity podeliť cez tú najdostupnejšiu technológiu v mobile?

modrý kurník

To, že existuje obrovský dopyt po sociálnom kontakte od špecifickej cieľovky, ktorú si dovtedy nikto nevšímal, zistili aj spoločníci Peter Vidovič a Róbert Vereš. Popri práci v reklamnej agentúre Etarget vtedy Robert pre svoju ženu ešte v roku 2007 naprogramoval web mojasvadba.sk. Používateľky však na stránke zostávali a diskutovali aj napriek tomu, že svadbu mali už dávno za sebou. Keď si už zazdieľali svadobné video, chceli podeliť aj fotky potomka a tvorcom nabúrali koncept. Vytvorili im teda iný web, na ktorom by mohli diskutovať aj o všetkých ostatných veciach, čo nasledujú po svadbe. „Robo povedal – nech sa to hoci volá aj modrý kôň,” mávne rukou so smiechom Peter Vidovič.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite