Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Divadlo Inotaje

.časopis .divadlo

V Divadle Jozefa Gregora Tajovského už hrali od svojho patróna asi všetko a tak zostali Inotaje, ktorými otvorili svoju jubilejnú šesťdesiatu sezónu. V Inotajoch sa ukrývajú dve autorove jednoaktovky (V službe a Sľuby).

V Divadle Jozefa Gregora Tajovského už hrali od svojho patróna asi všetko a tak zostali Inotaje, ktorými otvorili svoju jubilejnú šesťdesiatu sezónu. V Inotajoch sa ukrývajú dve autorove jednoaktovky (V službe a Sľuby).
Obe sa odohrávajú na mierne štylizovanej scéne Mareka Gašpara Šafárika. Predstavuje dedinskú chalúpku, ktorú akoby niekto zvrchu rozpučil – postavy sa teda prechádzajú po oknách, dverách, po streche. Škoda, že sa štylizácia neodzrkadlila aj v režijnom prístupe, najmä v prvej jednoaktovke (V službe).
Herci ju zahrali ako ťaživú drámu, avšak prázdnu, akoby v nej nevedeli nájsť zrozumiteľnú tému, a až do konca nezistili, o čom to vlastne majú hrať. Alebo si spomedzi naznačených, no nerozvinutých tém nedokázali vybrať. Naopak, v Sľuboch sa objavili zaujímavé mizanscény (matky prehovárajú k svojim deťom z postele akoby z kazateľnice), aj predstaviteľka Aničky Silvia Donová si našla možno trocha prechichotanú, ale ironizujúcu polohu, pričom šikovne pracovala so strihom i zveličením. Obe jednoaktovky spájajú mnohé protiklady – dráma/komédia, smútok/happyend, muž ovládajúci ženu/ženy ovládajúce domácnosť. Režisérovi Petrovi Jeznému sa nepodarilo spojiť ich do jedného celku, príchod postáv z prvého príbehu na konci druhého je len východiskom z núdze, pomerne lacným spôsobom, ako ich všetkých spolu dostať na záverečnú klaňačku. Iný Tajovský sa vo zvolenských Inotajoch, žiaľ, nekonal.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite