Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Médiá

.časopis .komentáre

MÉDIÁ Biblia na obrazovke
Môže čítanie knihy v priamom prenose zaujať publikum odchované na strihu, akcii, dynamike? Zdá sa, že áno. Minulú nedeľu talianska verejnoprávna televízia Rai odštartovala týždenný priamy prenos čítania Biblie. Počas siedmich dní a šiestich nocí 1 250 lektorov z 54 krajín prečítalo celú posvätnú knihu kresťanov. Od Prvej knihy Mojžišovej až po Apokalypsu. Otvorenie maratónu vysielané prvým kanálom Rai Uno pritiahlo k televíznym obrazovkám takmer 3,5 milióna divákov, čo predstavovalo 19,57-percentný podiel na trhu. Prekvapivé číslo. Prvým lektorom bol pápež Benedikt XVI., nasledoval archimandrita Hylarion Alfeev, reprezentujúci moskovského ortodoxného patriarchu Alexeja II. a pastor Domenico Maselli, prezident Federácie evanjelických cirkví v Taliansku. Ďalšie pasáže zaspieval slávny taliansky spevák Andrea Bocelli, po ňom s hereckým pátosom pokračoval populárny komik Roberto Benigni. „Čo som zakúsil dnes večer? Silné emócie, pretože táto kniha sa číta v prítomnosti jej autora,“ opísal Benigni svoje pocity talianskym médiám. Medzi lektormi nefigurovali len kresťania, ale aj židia, moslimovia, novinári, herci, moderátori, športovci, politici, bývalí talianski prezidenti či obyčajní veriaci. Čítanie Biblie, ktoré prebiehalo v rímskej Bazilike svätého Kríža, mohli diváci sledovať nielen na obrazovkách verejnoprávnej televízie, ale aj na internetovej stránke www.labbibbiagiornoenotte.rai.it Podujatie bolo výnimočné aj tým, že pápež prvýkrát v histórii čítal z Biblie v rámci televízneho programu, mimo prenosu liturgických slávení.
.imrich Gazda


TELEVÍZIA MTV pre Čechov aj Slovákov
Stanica Music Television (MTV) sa po Rumunsku rozširuje aj do Českej republiky. Naladiť si ju budú môcť aj diváci na Slovensku prostredníctvom satelitu alebo káblovej televízie. Česká verzia MTV bude vysielať celý deň. Podobne ako ostatné hudobné televízie svoju pozornosť sústreďuje na mladých divákov, ktorí sú príťažlivou cieľovou skupinou aj pre inzerentov. Fanúšikovia zahraničných verzií tejto stanice sa môžu tešiť na známe programy ako Pimp My Ride a Cribs, ktoré pôjdu s českými titulkami. Popri mutáciách známych a overených formátov sa však objavia aj české programy. Vysielaním MTV Czech vznikne gigantická konkurencia menším hudobným televíziám, ktoré doteraz pôsobili na českom a slovenskom hudobno-mediálnom trhu, ide najmä o Óčko a Musicbox. „Bude dôležité, ako Nova zmapuje lokálny hudobný priestor. Iste to ovplyvní našu sledovanosť,“ tvrdí Marcel Dekanovský, spolumajiteľ stanice Musicbox. „Vzhľadom na to, že od budúceho roku pribudnú na Slovensku ďalšie hudobné televízie pre mládež (The RevolutionTV a Musiq1), je potrebné hľadať aj vedľajší programový ťah.  Päť hudobných staníc na takom malom trhu nemôže prežiť,“ dodáva Dekanovský. Česká verzia MTV sa bude vysielať pod hlavičkou televízie Novy. Mediálna skupina Central Media Enterprises (CME), ktorá je väčšinovým vlastníkom stanice TV Nova, tak spustí už svoj štvrtý kanál v Českej republike. Dnes už má stanicu Nova Cinema, ktorá ponúka najmä seriály a filmy, a športovú stanicu Nova Sport.
.veronika Folentová
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite