Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Peter Scherhaufer: Shakespeara by som zakázal

.elena Akácsová .časopis .lifestyle

Peter Scherhaufer je čerstvý víťaz súťaže nových divadelných textov Dráma 2015 (s hrou o emigrácii Osamelosť bežca piesočných dún) a stály spolupracovník .týždňa píšuci o divadle. Živí ho práca v public relations, ale žije najmä divadlom a písaním.

Vždy som chcel byť novinár alebo spisovateľ.

Vzdelaním som však ekonóm. Aby som sa dokázal uživiť. Milujem knihy. Zasiahla ma Amélie Nothomb a jej Vrahova hygiena, vďaka nej som začal písať. Román je vystavaný ako dialóg – ostrý, ironický, s množstvom cudzích slov. To ma fascinovalo. Motivujúca bola i súťaž Román 2006, ktorú vyhlásil Koloman Kertész Bagala. Som súťaživý typ a so súťažou bola spojená aj finančná odmena. V tom čase som si všimol aj súťaž divadelných hier Dráma. Za román som získal druhé miesto, za divadelnú hru tretie. Román napokon nevyšiel. Bagala mi neustále dával pripomienky, čo ma úplne zdeptalo.

Moja láska k divadlu sa začala na strednej škole.

Spôsobila to profesorka Vieroslava Otrubová, ktorá nás učila estetiku, a raz doniesla do triedy lístky na operu. Ako pubertiak som sa zamiloval do Bednárikovho Dona Carlosa, a odvtedy sa so mnou celé to divadlo začalo „ťahať“.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite