Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Mileniáli už nelezú po rebríčkoch

.denisa Gdovinová .časopis .týždeň vo svete

Dnešní ľudia v produktívnom veku riskujú menej ako ich rodičia. Čo je to za generáciu? V tieni ekonomických dôvodov sa oplatí venovať pozornosť aj prieskumom, ktoré sa snažia definovať aspoň niektoré spoločné znaky generácie mileniálov.

„Obliekajú sa ako podnikatelia zo Silicon Valley, nenásytne hltajú technológiu a inovácie. No chcú pracovať v Goldman Sachs, McKinsey či v Googli. Sú inteligentní, sľubní a kvalifikovaní – no odmietajú riskovať,“ píše americký komentátor Fareed Zakaria, ktorý si všimol trend poklesu startupovej kultúry v USA. Mileniáli, teda ľudia narodení v rokoch 1980 až 1996, budú do roku 2020 tvoriť viac ako tretinu pracovnej sily na svete. A zamestnávateľom stále vŕta v hlave, ako túto cieľovku inšpirovať. Pracovná agentúra Manpower sa v kvantitatívnom výskume pýtala až 19 tisícok mileniálov spomedzi 25 krajín na ich vzťah k práci. Zamestnávateľom odporúča pripraviť sa na niekoľko zásadných zmien. Odsudzovaní leniví a nestáli mileniáli nastavujú trendy a formujú nový pracovný trh.

Po prvé, mileniáli už nemajú ambíciu zanovito liezť po kariérnych rebríčkoch. Sú, naopak, pripravení surfovať po kariérnych vlnách.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite