Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Médiá

.časopis .komentáre

TELEVÍZIA Aké verejnoprávne
Budovanie športového ducha v našej mládeži. Propagácia zdravého životného štýlu. Pomoc slovenskému športu už len tým, že bude na očiach. Takto sa uviedla športová Trojka Slovenskej televízie. Práve dobehla vyše dvojtýždňový nepretržitý olympijský maratón. Alternovala pritom Dvojku, ktorá poskytla základný olympijský servis. Tretí kanál ponúkal širokouhlú a miestami vysoko rozlíšenú alternatívu športov, ktoré vedia na obrazovke vyniknúť. Bohužiaľ, možno išlo o posledné momenty tretieho kanálu, ktoré sa dajú nazvať s čistým svedomím verejnou službou. Domáce zápasy hokejovej či futbalovej ligy sa kupujú za desaťnásobky miliónov, ktoré za ne STV dávala v minulosti. Napríklad za Rybníčka diváci síce protestovali, ale keď sa so zväzmi nedalo dohodnúť na rozumnej cene, zápasy sa - nevysielali. Platí jedna vec: aká je trhová cena zápasov, ktoré nekúpi nikto iný, ako STV? Určite je to 70 miliónov? Zvykli sme si, že nová relácia na STV za posledné dva roky automaticky znamená nový externý producent a šialené peniaze v položke náklady. Kameň úrazu je, že už aj Trojka chystá nové relácie. Externí producenti a kamaráti Nižňanského manažmentu Trojky sa idú pretrhnúť, aby jednu z nich získali. Keďže relácií je málo a producentov veľa, postupne zisťujeme, ako do externého prostredia putujú aj relácie plánované pôvodne na internú výrobu. Čo na tom, že ide napríklad o  reláciu s archívnymi zábermi? Veď to si STV sama vyrobiť nevie. Verejná služba nebude tak úplne pre všetkých. Bude najmä pre tých, ktorí sa dohodnú so zodpovednými členmi manažmentu STV. Na dobrej zmluve.
.radoslav Augustín, Mediálne.sk

TLAČ Katolícke noviny s novým šéfom
Po ôsmich rokoch odchádza Marián Gavenda z postu šéfredaktora Katolíckych novín, najväčšieho katolíckeho periodika na Slovensku. Na jeho miesto nastúpi Vendelín Pleva, vedúci Spolku svätého Vojtecha. Vydavateľstva, ktoré Katolícke noviny vydáva. Na šéfredaktorskej stoličke by mal Pleva sedieť aspoň dovtedy, kým sa nenájde vhodná náhrada za Gavendu. "Marián Gavenda dal výpoveď pomerne rýchlo, neboli sme schopní nájsť tak skoro adekvátnu náhradu. Preto vediem redakciu ja," povedal Pleva. Podľa jeho slov sa nechystá robiť v novinách žiadne zmeny. Aj keď pripúšťa, že jeho osoba môže ich vývoj ovplyvniť. Po ohlásení odchodu Mariána Gavendu sa ozývali hlasy, že jeho odchod je len dočasný. Hovorilo sa o ročnej dovolenke pre zdravotné problémy. Pleva však tieto domnienky vyvrátil. "Keďže Marián Gavenda dal u nás výpoveď, neviem potvrdiť, či by sa mal vrátiť. Javí sa mi to však skôr tak, že asi nie." Pleva nevidí reálnu možnosť, že by sa po prijatí nového šéfredaktora mohol Gavenda vrátiť. "Ak sa nám podarí nájsť nového šéfredaktora, neviem, či by to chcel robiť s vedomím, že by sa mal vrátiť Marián Gavenda. Ak budeme niekoho prijímať, nebudeme to podmieňovať tým, že ak by sa chcel Gavenda vrátiť, musí uvoľniť miesto." Marián Gavenda je v médiách známy už od roku 2000. Pôsobil ako hovorca Konferencie biskupov Slovenska. V roku 2000 nastúpil na post šéfredaktora Katolíckych novín, ktoré pod jeho vedením prešli veľkými zmenami. Okrem Katolíckych novín pôsobil aj v iných katolíckych médiách a učil na Katolíckej univerzite v Ružomberku.
.veronika Folentová

MÉDIÁ Stranícka televízia v Taliansku ožíva
V dejinách žurnalistiky bolo obdobie, keď významné európske a americké denníky nezakrývali svoju politickú orientáciu a boli predovšetkým straníckymi orgánmi. Tento trend kulminoval začiatkom 19. storočia. Dnes sú noviny strán a hnutí okrajovou záležitosťou. Zvýšený náklad a záujem zaznamenávajú akurát tak v predvolebnom období. Politici dospeli a uvedomujú si, že svoje názory medzi ľudí prepasírujú skôr cez "nezávislé" a "verejnoprávne" médiá. Založenie straníckej televízie Democratica.TV (www.democratica.tv) talianskou opozičnou Demokratickou stranou (PD) predstavuje zaujímavú novinku. Už po vzniku tejto strany v apríli 2007 oznámil jej líder Walter Veltroni zámer vytvoriť stranícku televíziu. Projekt spustili začiatkom augusta. Veltroniho však predbehol stranícky rival Massimo D´Alema, minister zahraničných vecí v poslednej vláde Romana Prodiho, ktorý pár dní predtým oznámil vznik televízie Red prevádzkovanej jeho nadáciou. Ďalšiu konkurenciu Veltroniho televízie predstavuje satelitná ľavicová televízia Nessuno.TV. Veltroni chce s oboma konkurenčnými kanálmi rokovať o spolupráci. Mediálny zápas vedie Veltroni aj na inom fronte. Začiatkom augusta sa v spore medzi Berlusconiho televíznou sieťou Mediaset a portálmi Youtube a Google postavil na stranu internetu a nových technológií. Mediaset žiada od svetoznámych webov 500 miliónov eur za uverejnenie 4 643 videí zo zápasov futbalového šampionátu EURO 2008, ktoré v Taliansku vysielala Berlusconiho spoločnosť. Veltroni sa však musí ešte riadne zapotiť, ak chce mať v médiách aspoň sčasti taký vplyv a priestor ako jeho hlavný politický súper.
.imrich Gazda
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite