Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Udalosti doma

.časopis .udalosti

O cenzúre a fašistochDve zvláštne udalosti sa udiali minulý týždeň na slovenskej mediálnej scéne. V tej prvej zohrala hlavnú rolu Rada pre vysielanie a retransmisiu, stručnejšie licenčná rada,

O cenzúre a fašistoch
Dve zvláštne udalosti sa udiali minulý týždeň na slovenskej mediálnej scéne. V tej prvej zohrala hlavnú rolu Rada pre vysielanie a retransmisiu, stručnejšie licenčná rada, ktorá má zabezpečovať okrem iného aj objektívnosť a nestrannosť v elektronických médiách. Licenčná rada rozhodla, že v relácii Slovenského rozhlasu Z prvej ruky, v ktorej obvykle diskutujú politici alebo politológovia a novinári, bola narušená objektívnosť a nestrannosť. Hoci zostava hostí odrážala pluralitu názorov, vyjadrenia, ktoré v relácii zazneli, "vyzneli jednostranne v neprospech vlády, strany Smer a premiéra Roberta Fica". A to je chyba, takže SRo porušil zákon. Čo sa s tým dá do budúcna robiť? Asi len vyhnúť sa priamym prenosom, vypočuť si dopredu, aké majú hostia názory a až potom reláciu pustiť do éteru. Ale nie je vlastne už reč o cenzúre, priatelia?
Premiér chce od novinárov Pravdy, aby vysvetľovali 70 rokov starú minulosť brata svojho vydavateľa. To je ďalšia mediálna novinka. "Táto rodina, ktorá ho vlastní, bez akéhokoľvek zaváhania poslala Hitlerovi v roku 1938 blahoprajný telegram v súvislosti s Mníchovom," vyhlásil o Pravde Fico. "...hlási sa ku všetkému maďarskému, len sa nehlási k slovenskému, tak čo môžeme od toho denníka očakávať. Koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj," prisolil. V útoku pokračoval, keď sa redaktorky Pravdy opýtal na minulosť brata zakladateľa a vlastníka spoločnosti Daily Mail and General Trust, ktorá vlastní Pravdu. Práve zmienený brat pred vojnou sympatizoval s fašizmom.
Premiér už v júli avizoval, že začne proti Pravde protiútok. "Potom už bude nadovšetko jasné, čiu pieseň tzv. slovenskí novinári v denníku Pravda spievajú," zastrájal sa premiér. Tak, a teraz to Pravde vytmavil. Ten útok však pôsobí bizarne. Pre britský mediálny dom Northcliffe International je denník Pravda klasickým biznisom a nemajú žiadnu inú ambíciu, ako zarábať peniaze na vydávaní novín. Určite sem neprišli preto, aby škodili strane Smer a jej lídrovi. Navyše ak táto rodina pokojne podniká v Británii, tak vyhlasovať, že ide o fašistov, je dosť scestné. Denník Daily Mail, vlajková loď tohto vydavateľstva, je pravicovo orientovaný a ľavica ho nemá v obľube. Ale Pravdu Britom predal Juraj Široký, sponzor Smeru.
Redakcia Pravdy zvolila v tomto absurdnom spore taktické mlčanie a bráni ju skôr denník SME.
.eč

Nový minister?
Ján Slota už má kandidáta, ktorý by mal nahradiť Jaroslava Izáka. Je ním jeho právnik Karol Gordík. Ten pre denník Pravda potvrdil, že ponuku dostal a prijal. Či zasadne do ministerského kresla, je však otázne. Podľa informácií denníka Sme Ficovi Gordík príliš nevyhovuje. "Nech prídu s poriadnym kandidátom," citoval denník anonymného politika z vedenia Smeru.
.jm

Tragická akcia
Pri policajnej akcii prišli o život policajt Robert Vida a civil Ivan R. Práve on políciu informoval o pripravovanom vylúpení zmenárne v Leviciach. Nitrianski policajti následne zorganizovali akciu, do ktorej v úlohe agentov nasadili oznamovateľa aj policajta Vidu. Nad tým, či polícia pri akcii postupovala profesionálne a v súlade s právom visí mnoho otáznikov.
.jm
Viac v článku Dve vraždy podľa scenára polície

 Ivan vs. Iveta
Účasť na otvorení olympijských hier rozdelila Gašparoviča a Radičovú. Prezident sa zúčastnil, pretože chcel podporiť športovcov. Radičová ho kritizuje a hovorí o ľudských právach. Sama však plánuje účasť na paraolympiáde v tej istej Číne. Ivan a Iveta sa síce v mnohom líšia, ale isté podobnosti sa uprieť nedajú: obidvaja majú medzi športovcami svojich priateľov.
.jd

Matica
Na oslavách 145. výročia založenia Matice slovenskej vystúpili Ján Slota (pekne skloňoval a slovo autochtónny prečítal bez jediného zaváhania) a Robert Fico (oboznámil prítomných s názorom Pánaboha na Maticu a zaútočil na Pravdu). Podľa oboch politikov by mala táto verejnoprávna ustanovizeň pracovať viac na juhu krajiny. Podľa denníka SME na strednom Slovensku videli šakala.
.tg

Saša a agenti
 Podľa Ústavu pamäti národa mal Dubček v svojom okolí tzv. vplyvových agentov, ktorí sa správali ako priatelia, ale zastupovali záujmy ŠtB. Mali nimi byť sochár Teodor Baník, František Barbírek či Vladimír Krajči. Dubčekov syn Pavol ich bráni a označuje ich za rodinných priateľov. Tiež sa pýta, prečo to ÚPN otvára krátko pred výročím augusta 68. Nech už je to akokoľvek, z Dubčeka to obeť nespraví, svoju normalizačnú rolu zahral dobrovoľne.
.jd



Ivan Šramko
O euro avel,  euro prichádza, spievajú na novom CD Vierka Berkyová a Igor Kmeťo mladší. Nové cédečko , ktoré pokrstil guvernér NBS Šramko má za cieľ osvetu medzi Rómami. Ktovie, čo bude o pol roka, ale Rómovia, čo vycestovali do eurozóny, na euro vraj nedajú dopustiť.

Zdenka Kramplová
Inžinierka, poradkyňa, veľvyslankyňa, poslankyňa, ministerka a tajomníčka Kramplová má problém. Jej podpis figuruje na doklade o prevzatí darov pre HZDS v hodnote 11 miliónov korún, ktorý mal byť podpísaný v deň, keď bola služobne v Bruseli. Jednoducho Zdenka. 

Mustafa Labsi
Najvyšší súd prepustil na slobodu Alžírčana Mustafu Labsiho, podozrivého z terorizmu. Rozhodol tak na základe nedávneho rozsudku Ústavného súdu, ktorý povedal, že vydanie do Alžírska nie je prípustné, pretože by tam boli ohrozené Labsiho ľudské práva.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.časopis
.diskusia
.neprehliadnite