Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Média

.časopis .ostatné

TELEVÍZIA Nový sitcom pre masy
Priateľky, Panelák či Mesto tieňov. To sú len niektoré nové slovenské seriály, ktoré tento rok priniesli naše televízie. Minulú stredu k nim pribudol nový sitcom Markízy Áno, miláčik. Dej seriálu stojí na príbehoch troch manželských párov, troch rozdielnych generácií. Tvorcovia sa snažili o vytvorenie autentického príbehu poskladaného z chronicky známych epizód zo všedného partnerského života. Ťažiskom „zápletiek“ sú napríklad hrozba otehotnenia partnerky nezamestnaného scenáristu, boj s nadváhou Magdy Pavelekovej ako predstaviteľky manželky v najstaršom páre alebo zápasenie so sexuálnou neaktivitou u postáv v strednom veku. V epizódkach tvorcovia využívajú stále rozoberané a opakované témy. Vychádzajú z predpokladu, že čím jednoduchší a známejší bude motív celého seriálu, tým väčším masám bude bližší. Už len idea vytvorenia troch párov rôznych vekových skupín navodzuje dojem, že hlavným cieľom bolo vytvorenie seriálu, v ktorom by sa každý spoznal. Lebo len jednoduchý, nešpecializovaný seriál si na Slovensku môže získať dostatočnú základňu divákov, ktorá zabezpečí, že sitcom bude zarábať. Okrem zamerania sa na partnerský život má seriál ešte jednu charakteristickú črtu a tou je humor. Práve humor je dnes základom úspechu. Veď kto má po ťažkom dni v práci záujem sadnúť si pred televízor a rozmýšľať nad ťažkými filozofickými úvahami o živote či bytí? Tak radšej niečo vtipné o manželských a partnerských starostiach v jednoduchom nekomplikovanom a vkus celkom neurážajúcom podaní. 
.veronika Folentová


REKLAMA Klince aj za .týždeň
Tradičná súťaž slovenských reklamných tvorcov Zlatý klinec priniesla aj tohto roku ocenenia pre kampane časopisu .týždeň. V kategórii Tlač a poster získala strieborné ocenenie autorská dvojica Csere & Erdélyi za prácu „.týždeň skončil medzi najlepšími časopismi sveta“. Práve v tejto kategórii bola aj najväčšia konkurencia a – podľa slov predsedu poroty Davida Bradu z Českej republiky – aj vysoká úroveň súťažiacich. Brada tvrdí, že v tejto oblasti je slovenská reklama ďalej ako česká. Bronzovú priečku získala dvojica Robert Csere (artdirector .týždňa) a Eman Erdélyi aj v kategórii Nové médiá, a to za kampaň určenú pre firmu Toshiba „hľadanie loga“ . Naši dvaja spolupracovníci teda dokážu  úspešne konkurovať aj silným agentúram. V súťaži bodovali už tretí rok za sebou.
Najviac Zlatých klincov získala tohto roku agentúra MUW Saatchi & Saatchi, druhou najviac ocenenou agentúrou bol Wiktor Leo Burnett a po nej Vaculík Advertising. Porota však neudelila cenu Grand Prix, ktorá by mala oceniť mimoriadne zaujímavé dielo, ktoré vysoko prevyšuje priemer slovenskej reklamy. Zaujímavosťou štrnásteho ročníka súťaže Zlatý klinec bol úspech prác, ktoré mali charitatívny rozmer. Najúspešnejšou bola kampaň pre Amnesty International (MUW Saatchi & Saatchi), ktorú tvorcovia vytvorili bez nároku na honorár. Kampaň upozorňovala na stav ľudských práv v krajine, ktorá hostí tohtoročné letné olympijské hry. Témy, v ktorých ide o viac ako dobrý predaj konkrétneho produktu, zrejme poskytujú tvorcom väčší rozlet a aj možnosť väčšieho osobného nasadenia. Podobne vznikla aj zlatom ocenená reklama na časopis História (kategória Tlač a poster) od agentúry Respect APP.
.eč
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite