Fotografie umelcov sú samostatnou umeleckou disciplínou, veľmi náročnou, ale zábavnou. Náročnou preto, lebo umelci majú umelecké cítenie, a preto chcú byť zachytení s umeleckým citom.
Fotografi sú tiež umelci, zväčša s iným umeleckým citom, to je zároveň dôvod zábavy – počas procesu fotenia, hlavne však neskôr, pri prezeraní výsledku. Fotky delíme na štyri kategórie: mysliteľ, vizionár, feši a iné. Mysliteľ obsahuje pózu s vážnym pohľadom, najobľúbenejším gestom je palec podopierajúci bradu a ukazovák smerujúci cez líce pozdĺž nosa niekam dohora. Dobré je umelca nainštalovať za počítač či knihu, silno pôsobí pohľad zboku.
Vizionár je poloha, kde umelec pozerá niekam doďaleka, odborne sa to nazýva „doblba“. Táto kategória obzvlášť vyniká pri skupinových fotografiách – viacero jedincov pozerá na dohodnuté miesto, väčšinou niekde hore, vyzerajú trochu ako vesmírní lidé, ktorí práve objavili ufo. Niekedy mám chuť stáť na mieste fotených a pozrieť sa, čo zaujímavé vidia, keď sú všetci takí urputne zahľadení, často meraví, so záhadne toporným výrazom. Keďže som mal skupinu, podobným pokusom som neunikol a môžem prezradiť tajomstvo – umelci sa pozerajú na nejakú somarinu – napríklad „a teraz sa všetci pozerajte na roh tamtej budovy“. Členovia skupiny nechcú robiť problémy kolegovi fotografovi, a tak poslúchajú. Všetci dúfajú, že výsledkom bude vážna póza záhadný vizionár, namiesto toho je však v 99 percentách prípadov výsledkom smiešna póza „pozerajú sa doblba“. Keď si fotky pozeráte s odstupom, často vás prepadnú záchvaty smiechu a len nechápavo krútite hlavou. Feši je jasný – v tejto kategórii je najlepším príkladom móda z osemdesiatych rokov, keď sa umelcom za hlavy dával reflektor a ten im rozžiaril konce vlasov, čo vytváralo taký opar – malo to byť neviemaké, bolo to však len mimoriadne smiešne. Podobne ako štylizácie za drsňákov, sladučkých či pekelne progresívnych, extra podkategóriou sú tu autoportréty Petra Nagyho. Kategória iné je vedeckým alibizmom, lebo vďaka nej mám istotu pokrytia celej fotografickej tvorby – ak vaša fotka nezodpovedá predchádzajúcim kategóriám, našli ste príklad štvrtej.
Fotografi sú tiež umelci, zväčša s iným umeleckým citom, to je zároveň dôvod zábavy – počas procesu fotenia, hlavne však neskôr, pri prezeraní výsledku. Fotky delíme na štyri kategórie: mysliteľ, vizionár, feši a iné. Mysliteľ obsahuje pózu s vážnym pohľadom, najobľúbenejším gestom je palec podopierajúci bradu a ukazovák smerujúci cez líce pozdĺž nosa niekam dohora. Dobré je umelca nainštalovať za počítač či knihu, silno pôsobí pohľad zboku.
Vizionár je poloha, kde umelec pozerá niekam doďaleka, odborne sa to nazýva „doblba“. Táto kategória obzvlášť vyniká pri skupinových fotografiách – viacero jedincov pozerá na dohodnuté miesto, väčšinou niekde hore, vyzerajú trochu ako vesmírní lidé, ktorí práve objavili ufo. Niekedy mám chuť stáť na mieste fotených a pozrieť sa, čo zaujímavé vidia, keď sú všetci takí urputne zahľadení, často meraví, so záhadne toporným výrazom. Keďže som mal skupinu, podobným pokusom som neunikol a môžem prezradiť tajomstvo – umelci sa pozerajú na nejakú somarinu – napríklad „a teraz sa všetci pozerajte na roh tamtej budovy“. Členovia skupiny nechcú robiť problémy kolegovi fotografovi, a tak poslúchajú. Všetci dúfajú, že výsledkom bude vážna póza záhadný vizionár, namiesto toho je však v 99 percentách prípadov výsledkom smiešna póza „pozerajú sa doblba“. Keď si fotky pozeráte s odstupom, často vás prepadnú záchvaty smiechu a len nechápavo krútite hlavou. Feši je jasný – v tejto kategórii je najlepším príkladom móda z osemdesiatych rokov, keď sa umelcom za hlavy dával reflektor a ten im rozžiaril konce vlasov, čo vytváralo taký opar – malo to byť neviemaké, bolo to však len mimoriadne smiešne. Podobne ako štylizácie za drsňákov, sladučkých či pekelne progresívnych, extra podkategóriou sú tu autoportréty Petra Nagyho. Kategória iné je vedeckým alibizmom, lebo vďaka nej mám istotu pokrytia celej fotografickej tvorby – ak vaša fotka nezodpovedá predchádzajúcim kategóriám, našli ste príklad štvrtej.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.