Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

44,6 miliardy dolárov

.rži .časopis .týždeň v ekonomike

44,6 miliardy dolárov, čiže 1 013 miliárd korún – áno, približne toľko ako slovenský HDP z roku 2002 – ponúkol Microsoft v rámci ponuky na prevzatie internetovej spoločnosti Yahoo.

44,6 miliardy dolárov, čiže 1 013 miliárd korún – áno, približne toľko ako slovenský HDP z roku 2002 – ponúkol Microsoft v rámci ponuky na prevzatie internetovej spoločnosti Yahoo. Ide o logickú, a nie príliš prekvapivú snahu – Microsoftu sa nedarí presadiť sa na trhu vyhľadávačov, kde síce aj Yahoo výrazne zaostáva za najpoužívanejším Googlom, ale ešte vždy je na tom oveľa lepšie ako Microsoft. Už v máji 2006 americký Wall Street Journal písal o úvahách Microsoftu spojiť sily s Yahoo, aby zlepšil svoju pozíciu voči dominantnému Google. „Voči Yahoo máme veľký rešpekt a spoločne môžeme ponúknuť zákazníkom, vydavateľom aj inzerentom oveľa zaujímavejšie produkty. Získame aj lepšiu konkurenčnú  pozíciu na trhu s on-line službami,“ povedal po ohlásení ponuky šéf Microsoftu Steve Ballmer.
Prekvapením nie je ani načasovanie – ceny akcií sú teraz všeobecne veľmi nízke a keďže spoločnosť Yahoo prednedávnom ohlásila problémy a prepúšťanie, je dnes cena týchto akcií najnižšia za posledné roky. To je pre Microsoft dobrá správa, pretože to znamená, že aj keď za každú akciu ponúkne 62-percentnú prémiu (nad cenu, na ktorej akcie Yahoo skončili štvrtkové obchodovanie na Nasdaq), urobí veľmi dobrý obchod. Spokojní zrejme budú aj majitelia akcií Yahoo, ktorého dlhodobá prosperita bola v tieni Google tak trochu otázna. Pre nás, užívateľov, to bude znamenať tvrdšiu konkurenciu v tomto segmente – a to je vždy dobre.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite