Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

RÁDIA Spoločné vysielanie

.časopis .ostatné

Denné spravodajstvo, rozhovory a živé vstupy, týkajúce sa politického a spoločenského diania v Európskej únii, v desiatich jazykoch prinesie v apríli spoločné vysielanie rozhlasových staníc krajín EÚ.

Denné spravodajstvo, rozhovory a živé vstupy, týkajúce sa politického a spoločenského diania v Európskej únii, v desiatich jazykoch prinesie v apríli spoločné vysielanie rozhlasových staníc krajín EÚ.
Víziu kooperácie európskych staníc predstavila minulý týždeň v Bruseli Margot Wallströmová, komisárka pre medziinštitucionálne vzťahy a komunikačnú stratégiu. Projekt pozostáva zo spolupráce  verejných, súkromných a regionálnych staníc z členských štátov. Doteraz sa na projekte podieľa 16 rádií, medzi nimi aj pridružené univerzitné stanice. Zástupcovia Slovenského rozhlasu sa do tohto spoločného projektu nezapojili.
Ako uviedol pre TASR programový riaditeľ Ľuboš Machaj, „Slovenský rozhlas sa na spoločnom rokovaní s koordinátormi tohto projektu nedohodol na  podmienkach spolupráce.“ Projekt spoločného rozhlasového vysielania je pripravený zatiaľ na päť rokov, počas ktorých denne odvysielajú rádiá približne hodinu materiálu. To by mal byť však len začiatok, projekt má ambície oveľa vyššie. Chce vytvoriť aj spoločný internetový portál, ktorý by mal fungovať od júna. Výška ročných nákladov na spoločné rozhlasové vysielanie sa odhaduje na 5,8 milióna eur. Projekt možno je jedným zo spôsobov, ako sa ľudia dostanú k informáciám o fungovaní EÚ. Je však otázne, či dokáže splniť svoju úlohu v jednej hodine vysielania denne. Druhý – ešte problematickejší – bod tohto projektu môže byť v reálnom záujme masového poslucháča o dianie v Európskej únii. Jednoducho či si radšej na tú hodinu neprepne niečo zaujímavejšie a rádiá – najmä tie súkromné – prídu o poslucháčov i zdroje z reklamy.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.časopis
.diskusia
.neprehliadnite