Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Oblek nie sú len montérky do úradu

.redakcia .časopis .lifestyle

Písal sa rok 1993. Ona chodila na strednú školu so zameraním na modelovanie a navrhovanie odevov, on sa rozhodol pre štúdium práva. Ešte netušili, že to je pre oboch osudové stretnutie a o pár rokov spolu založia najprv firmu a potom aj rodinu. Marek a Miriam Lisovci.

.názov značky Marco Mirelli vznikol spojením vašich mien v taliančine. Pred 14 rokmi bolo pre začínajúcu odevnú firmu taliansky znejúca značka asi dobrý marketingový ťah. Dnes však už aj Slováci pochopili, že domáca firma môže byť pre zákazníka prednosť a nie handicap. Nie sú vaši zákazníci zmätení?
Talianska pánska móda bola a je dodnes pre nás veľkou inšpiráciou. Skvelé ľahké talianske materiály, uvoľnená a zároveň štíhla silueta oblekov a štýlové doplnky oslovili celý svet, nielen nás, a tak výber názvu našej firmy bol celkom prirodzený. V talianskej pánskej móde je skrytá nielen tradícia, ale aj najnovšie technológie spracovania oblekových materiálov. Jednoducho inklinujeme k  talianskemu dizajnu. Navyše, od začiatku sme mali ambíciu uspieť aj v rámci silnej konkurencie vo svete. Naši klienti sa u nás musia cítiť ako v značkovom obchode hocikde v zahraničí.

.akí muži sú vaši zákazníci?
Muži, ktorí potrebujú a chcú sa obliekať štýlovo a kvalitne. Nie sú to len podnikatelia a právnici a nie je to vždy len otázka peňazí. Ak niekto kladie dôraz najmä na kvalitu, tak si rád za ňu aj priplatí. Naším cieľom vždy bolo vzbudzovať naším dizajnom túžbu mužov po oblečení, v ktorom sa budú cítiť výnimočne. Ako príklad môžem uviesť mladého chlapca, ktorý keď videl, ako sme obliekli našu reprezentáciu, čakal netrpezlivo na stužkovú, aby mu otec mohol kúpiť oblek u nás.

.môžete nám vysvetliť, ako u vás funguje šitie oblekov?
Začínali sme s  bespoke tailoringom, ale nie je to ten tradičný bespoke tailoring z londýnskej Savile Row, kde sa aj podšívka všíva ručne. To by sa u nás nepredávalo. Naši klienti uprednostňujú dobre padnúci oblek z ľahších materiálov, ktorý dokonale drží formu a to sa dá dosiahnuť podlepením. Prispôsobili sme sa teda trhu. Pre nás je to bespoke, pretože strih robíme priamo na mieru zákazníka a viaceré skúšky zaručia, že oblek dokonale padne. Po čase sme pridali aj líniu Made to Measure. Mnohí made to measure chápu len ako konfekčné obleky, na ktorých je len nezašitá dĺžka nohavíc a rukávov. U nás však opäť všetko vzniká na základe objednávky. Klientovi sa zoberú miery, zaradí sa do konfekčnej veľkosti a až potom sa oblek pre klienta špeciálne vystrihne a ušije. Ako poslednú novinku sme pridali aj líniu ready-to-wear. Tieto hotové obleky začínajú na 750 eurách.

.a čo sa skrýva pod označením Image House?
Naším cieľom je vytvárať celkový vzhľad našich klientov, teda spájanie oblečenia, našich oblekov na mieru s doplnkami do harmonického, štýlovo dokonalého celku. Na začiatku si urobíme akýsi vstupný profil klienta, farbu jeho vlasov, očí, črty tváre, zisťujeme obľúbené farby, podľa postavy vyberáme najvhodnejší strih a samozrejme aj materiál a doplnky. Klienti to oceňujú, mnohí doteraz ani netušili, čo všetko tento proces tvorby štýlového oblečenia znamená a aké náročné je to vyskladať. V rámci tohto procesu si vytvárame vzťah s jednotlivými klientmi, podobne ako je to v privátnom bankovníctve. Poskytujeme našim klientom komplexnú starostlivosť o odevy. Máme aj vlastnú čistiareň s technológiou, ktorá je zárukou, že aj tie najjemnejšie materiály si udržia svoje vlastnosti na dlhý čas. Poznáme šatník našich klientov, vieme v akom stave je a vieme tak odporučiť, čo treba doplniť.

.vo vašej výrobe pracuje 30 ľudí. Ako sa vám darí získavať kvalitných remeselníkov?
Kedysi sme mali výrobu v Trenčíne, naši zamestnanci pochádzali z modelovej dielne Ozety. Keď sme sa tam nevedeli posunúť ďalej, vybudovali sme si zázemie v Tornali, kde tiež predtým bol jeden zo závodov Ozety. Mnohí sa nám smiali, že ideme na východ kvôli lacnej pracovnej sile, ale túto prácu môžete robiť len s ľuďmi, ktorí sú vyučení a na mieste, v ktorom je krajčírska tradícia. Do Tornale sme nešli kvôli cene, ale kvôli tomu, že sú tam ľudia, akých hľadáme.

.nedávno ste otvorili Image House aj v Prahe. Ďalšie plány?
Aby špičkovo fungovali naše prevádzky na Slovensku a v Čechách. Poskytovať nadštandardný servis a kvalitu našim klientom. Vytvoriť toto všetko nám trvalo 14 rokov a nebolo to jednoduché a ani dnes nie je. Nemáme vyhraté. Trh sa vyvíja, doba sa mení, je to cítiť vo všetkom. Momentálne rastieme a to je dobré.

.máte dokopy 50 ľudí, to je bod, keď problémy rastu ľahko prejdú do rastu problémov.
Zvládame to menežovať. Našou snahou je, aby rast firmy bol prínosom pre klientov. Všetci vo firme sú nastavení tak, že všetko úsilie smeruje k spokojnosti klienta. Ale tak, ako sa kazia stroje, aj ľudia majú svoje limity, svoje silné a slabé stránky. Snažíme sa využiť prednosti každého z nás.

.sú českí muži v obliekaní iní ako Slováci?
Sú konzervatívnejší, hľadajú najmä praktický rozmer oblečenia. Oblek berú ako pracovný odev, montérky, nepotrpia si napríklad na topánky, nepovažujú ich za dôležité, pohodlie dávajú na prvé miesto. Na Slovensku sa muži odievaniu venujú viac, majú cit pre detail a štýl a hlavne majú dobrý pocit z toho, keď sú dobre oblečení.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite