Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Rozumy Tomáša Uleja

.tomáš Ulej .časopis .lifestyle

Je to presne päť rokov, čo sa neživím novinárskym chlebíkom, čo je, v intenciách slovenských zvykov, už možno aj čas, keď by som mal začať mudrovať a tváriť sa, že o novinárčine všetko viem. Ako spomienku preto dejinám odkazujem týchto desať vysoko teoretických právd o živote ľudí v médiách.

1. Dedlajn nemá vplyv na kvalitu tvojho článku. Jeho stanovením šéf iba oznamuje tvojim blízkym, kedy približne ťa zase uvidia.
2. Neexistuje zlý článok, iba článok s titulkom, ktorý príliš veľa sľuboval.
3. Pravidlo zachovania sebadôvery novinára: ak ťa premohla téma, asi nestála za to.
4. Tajomstvo úspechu: čím horší bol predchádzajúci text, tým lepší sa všetkým zdá nasledujúci.
5. Ak je to nuda písať, stopercentne to bude nuda čítať. Ak je to zábava písať, zabavil si aspoň jedného človeka.
6. Ak o niekom skomolíš informácie, zďaleka sa neurazí tak, ako keby si mu skomolil jedno písmeno v mene.
7. Tvoja predstava: prečo mi do textov furt pchajú nejaké fotky. Predstava obrazového redaktora: prečo musíme mať okolo tých fotiek také hrubé písmenkové orámovanie?
8. Texty, za ktoré sa najviac hanbíš, sú najpopulárnejšie, ale ak nechceš padnúť až na novinárske dno, neber si z toho žiadne ponaučenie.
9. Diskusie k svojim článkom čítaj, až keď sú dobre odležané. Navážajú sa v nich iba do tvojej minulosti.
10. Po každom tvojom dobrom článku je veľká šanca, že ďalší bude strašný. Ak si si tohto rizika vedomý, šanca sa práve zmenila na istotu.

A ako bonus jedenáste: Ako zistiť, že ťa nečítajú. Ako spoznáš, že ťa nečíta tvoj kamarát? Povie ti: „Ešte stále v novinách? A čo tam robíš?“. Ako spoznáš, že ťa nečítal kolega (na hodnotiacej porade): „Skvelý titulok, oceňujem výber fotky.“  Ako spoznáš, že ťa nečítala korektorka? „Toto je serem najlepších sravodajských webov.“

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite