Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Treba...

.časopis .lifestyle

TREBA OSLOVIŤ: Jogurty pre chlapov
Pred pár rokmi sa marketéri zameriavali na prispôsobenie chlapských produktov ako pivo, nožíky a motorky pre ženy, teraz sa karta obrátila. Jogurty sú komodita, ktorú uvidíte skôr v rukách ženy ako muža. Aj reklamy sú cielené na ne, hovoria o línii, nula kalóriách, o zdraví. Ale jeden americký výrobca jogurtov to predsa len skúsil, možno sa inšpiroval Colou Zero, ktorej zloženie až na jedno pridané umelé sladidlo je totožné s Colou Light. Ale ten rozdiel v balení a v reklame! Jogurt pre mužov má iný obal, býčiu hlavu na čierno-červenom pozadí, a v komunikácii sa hovorí o bielkovinách, svaloch a sile. Powerful Yogurt je grécky jogurt s bežnými ovocnými príchuťami len v trochu väčšom balení, pri ktorom sa zdôrazňuje, že jeho zloženie bolo vytvorené v spolupráci s vedcami a športovými trénermi. Uvidíme, ktoré ďalšie ženské produkty sa ešte pochlapia.

TREBA SA ZAZIPSOVAŤ: Magnetický zips
Predchodca zipsu bol patentovaný už v roku 1851, ale skutočný moderný zips sa objavil presne pred sto rokmi (patentovaný bol až v roku 1917). Vytvoril ho Švéd Gideon Sundback. Odvtedy zažil viacero módnych vĺn, ale žiadne extrémne inovácie. Je to praktický doplnok, ktorý veľmi zrýchlil zapínanie, ale musíte mať dve zdravé šikovné ruky. Zapnúť sa len s jednou rukou alebo so silným trasom rúk je takmer nemožné. Práve vďaka tomu, že istý Scott Peters pozoroval svojho strýka so svalovou dystrofiou, ako sa márne snaží zastrčiť tzv. pin do boxu so zarážkou, ho inšpiroval, aby túto časť urobil magnetickú. Po dlhom testovaní vytvoril ten správny tvar magnetickej koncovky zipsu, takže sa dá hravo zvládnuť jednou trasľavou rukou. Už budúci rok by sa mal prvý Magzips objaviť na športovom oblečení Under Armour.   

TREBA ZAKRYŤ: Naťahovacia potravinová pokrievka
Keď chcete odložiť do chladničky nespotrebovaný kus narezaného ovocia, zeleniny či syra, alebo misky rôznych veľkostí s jedlom a nechcete, aby sa rýchlo pokazili, zväčša vytiahnete jednorazovú potravinovú fóliu, pretože nemáte inú tesne priliehajúcu pokrievku. CoverBlubber, naťahovacia silikónová vecička vo veselých farbách, konečne rieši problém zbytočného plytvania fóliou aj životným prostredím. Je zdravotne neškodlivá, k potravinám priľne a ochráni ich pred prístupom vzduchu, dá sa použiť do chladničky aj mrazničky, nie však do mikrovlnky ani do umývačky. Štyri rôzne veľkosti (od priemeru 8 cm do 30 cm) dostanete na americkej stránke s rôznymi krásnymi a inovatívnymi produktmi Fusionbrands.com za dvadsať dolárov. O úspechu CoverBlubber svedčí, že od začiatku roka, keď vypustili prvú sériu, bola každá ďalšia rýchlo vypredaná.

TREBA SA DOTÝKAŤ: Slovenský dizajn  
Sedacie vaky Tuli vyrába slovenská firma podľa slovenského dizajnu a  v tomto roku získala zvláštnu cenu na Národnej cene za dizajn aj prestížne medzinárodné ocenenie RedDot Design Awards za variabilnú a praktickú textilnú hračku 3K, ktorá rozvíja kreativitu dieťaťa aj rodičov a vďaka jednoduchému zloženiu do tvaru vankúša je vhodná aj na cesty. Od 30. októbra do 24. novembra bude Tuli v Satelite v Hurbanových kasárňach v Bratislave vystavovať produkty vyrobené v spolupráci s dvoma slovenskými dizajnérmi Michaelou Bednárovou, zakladateľkou značky Puojd, ktorá navrhla kolekciu dezénov na sedacie vaky, a s Michalom Staškom, autorom ocenenej hračky 3K, ktorý spolupracuje s firmou v oblasti nového konceptu sedacích vakov, nástenných systémov, detských variabilných objektov a drobností pre psov. Výstava má názov Sadajte a dotýkajte sa, prosím!

TREBA POZERAŤ V TELKE: Vyjadrenie lásky k filmu Françoisa Truffauta
Ako väčšina filmov o filme, nie tých krátkych, dokumentárnych, ale normálnych, celovečerných, ktoré tvoria svoj vlastný subžáner, je aj Americká noc (La Nuit américaine, 1973) predovšetkým výrazom lásky k filmu. Akože nejde iba o remeslo a umenie, ale o čosi viac. Láska, vášeň, posadnutosť, poslanie, spôsob videnia a cítenia sveta, a tak ďalej. Americká noc je o to cennejšia, že ide o vyjadrenie lásky k filmu Françoisa Truffauta, francúzskeho velikána svetovej kinematografie, režiséra, scenáristu, herca a pôvodne i filmového teoretika, bez ktorého by azda neexistovala francúzska nová vlna. Film – výsledok, ktorý sa v Americkej noci nakrúca, vlastne vôbec nie je dôležitý, hoci sledujeme jeho nakrúcanie od prvého dna do samotného konca, dôležité je, to čo sa deje. Vzťahy a tak. Mimoriadne vtipné, mimoriadne zábavné, mimoriadne poučné. Piatok, 8. novembra, ČT 2, 21.55.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite