Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Na ceste s Tomášom Bellom

.tomáš Bella .časopis .týždeň vo svete

Najlepší trik na úsporu peňazí pri cestovaní vzduchom, aký poznám, sa volá križujúce sa letenky. Povedzme, že potrebujete ísť na budúci týždeň na jeden deň do Varšavy. Na linke si aerolinky od vás vypýtajú za cestu tam a späť pokojne 400 až 500 eur. Trestajú vás tak za to, že nezostávate na noc – respektíve hádajú, že ak nezostávate na noc, cestujete za biznisom, teda letenku platí zamestnávateľ, teda kúpite si ju za akúkoľvek sumu.

Riešením je kúpiť si dve letenky, ktoré sa budú križovať: na jednej bude odlet z Viedne vtedy, keď potrebujete, a návrat v náhodnom dátume v budúcnosti, trebárs o pol roka neskôr. A na druhej letenke naopak: odlet z Varšavy budúci týždeň a let do Varšavy o pol roka. Výsledkom bude cena maximálne polovičná, než akú by ste zaplatili za letenku „ráno tam, večer naspäť“.Teda za let budúci týždeň zaplatíte o niečo menej ako normálne, a máte navyše ešte zdarma dve letenky o pol roka k dobru, ak by ste po Varšave znova zatúžili.
Tento trik funguje tým lepšie, čím menšia konkurencia rôznych leteckých spoločností na danej trase existuje. Vyhľadávanie leteniek je dobré začať na matrix.itasoftware.com, ceny sú tu často vysoké, ale dostanete najlepší prehľad, kto všetko do vytúženej destinácie lieta. Ceny leteniek sa nehýbu len v čase, ale aj v priestore: v ktoromkoľvek momente si môžete kúpiť to isté miesto v tom istom lietadle za množstvo rôznych cien, záleží, na ktorú stránku zablúdite. Skúste porovnávače ako SkyPicker.com, hipmunk.com či skyscanner.net a ešte predtým, ako vytiahnete kreditku, skontrolujte si cenu nájdenej letenky aj priamo na stránke daných aeroliniek, ideálne domovských aeroliniek v krajine príletu a odletu. Fajnšmekri nemajú problém nájsť občas zľavu len tým, že si stránku leteckej spoločnosti prepnú do iného jazyka. A napokon, aj pre vás osobne sa môže cena v čase meniť: ak chodíte na jednu stránku nakupovať pravidelne a potom ju niekedy otvoríte v inom internetovom prehliadači, ktorý web nepozná, je možné, že dostanete lepšiu cenu – vyzeráte ako nový zákazník a aerolinky sa musia viac snažiť.
Zostáva len jediná otázka. Kam ešte chodiť, keď väčšia zábava ako pri kúpe letenky tam už určite nebude?

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite