Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Teológia voyerizmu

.michal Havran ml. .časopis .polemika

Najskôr niekoľko spresnení o demonštráciách za „tradičnú rodinu", ktoré sa uskutočnili v Paríži proti dnes už schválenému zákonu „manželstva pre všetkých". Na Slovensku sa objavili články o údajnom neinformovaní čitateľov o takých zásadných udalostiach. Ich autori sú zrejme presvedčení, že je to výsledok nejakého homoliberálneho sprisahania médií. Pretože homosexuáli majú, podobne ako židia v minulosti, zvrátené správanie, sú bez zábran, z čoho vyplýva ich moc a vplyv. Napríklad 26. mája malo byť v uliciach milión ľudí. V skutočnosti ich počet odhadla aj pravicová tlač, naklonená odporcom zákona, na 260 000, zatiaľ čo polícia hovorila o 160 000.

Demonštrácie boli vynikajúco organizované, účastníkov pozvážali z celej krajiny, podobne ako Ceaušescu baníkov, ktorých poslal na študentov. Pozrime sa teraz, prečo odporcovia nedokázali presvedčiť politikov, aby ustúpili. Jedným z dôvodov, ktorý nájdeme aj v umiernených katolíckych médiách ako denník La Croix, je politická identita ľudí, ktorí sa zmocnili vedenia demonštrácií. Hnutia sa aj podľa jeho zakladateľky Frigide Barjot zmocnila extrémna pravica. Stovky zatknutých pri posledných protestoch neboli skauti ani rádové sestry, ale príslušníci pravicových gangov. Aj preto sa Frigide Barjot na proteste nezúčastnila a od celého hnutia sa dištancovala.
V tejto súvislosti si treba položiť otázku, či, ako sa domnievajú slovenskí neinformovaní  radikáli, išlo ešte o protesty za „kresťanské hodnoty". Dominique Venner, príslušník OAS, teoretik extrémnej pravice, ktorý sa zastrelil v Notre Dame, označil vo svojom diele kresťanstvo za náboženstvo slabých a bojoval za návrat Európanov k pohanským kultom. Tie  údajne lepšie zodpovedajú nášmu naturelu. Veľká časť francúzskej extrémnej pravice už dávno opustila doktríny Maurrasa a monarchistických legitimistov. Nebojujú za obnovenie božskej monarchie, ale za etnickú mystiku. Katolicizmus považujú za politicky vyčerpaný. A istým spôsobom majú pravdu.
Zdá sa, že jedinou mobilizačnou témou súčasného politického katolicizmu je teológia  voyerizmu. Je to dôsledok neschopnosti cirkvi vplývať na príčiny, vedúce reálne k deštrukcii rodinného života, sociálnych a emocionálnych  štruktúru. Prepad štatútu morálnej a inšpirujúcej autority cirkvi je natoľko zničujúci, že radikálom neustáva nič iné, ako fantazírovať nad sexuálnym životom svojich spoluobčanov. No je nepatričné, aby sa pokúšali regulovať osobný život ľudí politici a publicisti, ktorí roky prispievali k deregulácii a rozpadu akýchkoľvek štruktúr. Civilizačné ohrozenie predstavuje ekonomická a sociálna sociopatia slovenských politikov, a nie súkromný život dospelých ľudí.
Je pochopiteľné, že časť spoločnosti má predstavivosť kontaminovanú obsesívnymi myšlienkami a obrazmi orgiasticko-nečistej sexuality. No treba pripomenúť, že tieto nábožensko-kultúrne konštrukty pochádzajú z tých istých kruhov, ktoré pred pár desiatkami rokov tvrdili, že volebné právo žien je nezmyslom.

Autor je publicista a šéfredaktor portálu JeToTak.sk.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite