Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Lacnejšie potraviny!

.rži .časopis .udalosti

Kto by si myslel, že predseda vlády si po prijatí „zákazu“ zisku zdravotných poisťovní, otvorení 2. dôchodkového piliera a

Kto by si myslel, že predseda vlády si po prijatí „zákazu“ zisku zdravotných poisťovní, otvorení 2. dôchodkového piliera a ďalších jeho ideových priorít dá pauzu, mýlil by sa. Robert Fico sa síce nevyjadril ku škandalóznej manipulácii svojho straníckeho kolegu Pavla Pašku (viac na str. 36 – 38) s čistopisom schváleného zákona, ale zato požiadal ministra hospodárstva, aby urýchlil prípravu zákona „zakazujúceho zneužívanie ekonomickej sily obchodných reťazcov“. Ficovi sa nepáči, že niektorí predajcovia majú na niektorých produktoch „40- až stopercentné marže“ a myslí si, že obchodné reťazce sa „nabaľujú“. Vláda by preto mala zákon „namierený proti rastúcim cenám“ schváliť už tento týždeň. Ide o ďalší z návrhov, nad ktorým ekonómovia krútia hlavou: samotní obchodníci hovoria, že zákon ceny nezníži, pretože existuje niekoľko spôsobov, ako každý takýto pokus obísť. Navyše, túto novelu presadzujú producenti potravín, ktorých cieľom nie je zníženie cien v obchode, ale zvýšenie cien, za ktoré ich produkty budú nakupovať predajcovia. A napokon, prijatie tvrdej regulácie cien (dá sa tušiť, že jej zavedenie môže byť len otázkou času) alebo iného administratívneho tlaku na predajcov, aby znižovali ceny, môže viesť k tomu, že niektoré produkty nebudú predávať. Do toho ich vláda nútiť nemôže, jedine, že by zlacňované produkty dotovala. V tom by sa Fico mohol poučiť od ideovo spriazneného venezuelského prezidenta, ktorý v rámci „socialistickej revolúcie“ zaviedol cenovú reguláciu na mlieko – nepáčila sa mu jeho „vysoká cena“. Výsledkom je dnes to, že na mlieko sa stoja hodinové rady alebo ho Venezuelčania kupujú na čiernom trhu oveľa drahšie než predtým. Hoci u nás sa tiež nič nedá vylúčiť, skôr sa zdá, že ide o záležitosť, kde sa ideálne stretáva mediálna  stratégia so spôsobom uvažovania nášho premiéra.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite