Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Treba vedieť, treba mať

.časopis .lifestyle

TREBA VOŇAŤ: Ako malé bábätko
Matky a otcovia budú určite súhlasiť – niet nádhernejšej vôňe, ako je vôňa ich bábätka. Omamná, jedinečná, neopakovateľná. Ale presne toto, zopakovať ju a uzavrieť do fľašky, sa teraz snaží slávne duo talianskych módnych návrhárov Dolce & Gabbana. Ich voňavka pre bábätká, ktorá neobsahuje alkohol, by mala byť unisex, teda aj pre dievčatká aj pre chlapcov, a mala by v sebe obsahovať tóny citrusu, melónu a medu. Ich predstavou je zvýrazniť prirodzenú vôňu dieťatka, nie maskovať ju. Na otázku, či to nie je zvrátené, voňavkovať umelo malé dieťatko, či nestačí jeho prirodzená vôňa, odpovedá na blogu Fashionista parfumér Frederick Bouchardy, že nie. Vraj to robíme nevedome už roky, zásyp či krém, po ktorých dieťatko vonia, sú predsa tiež umelé vône. Komu to nestačí, ten si môže kúpiť fľaštičku parfumu za 45 dolárov.

TREBA MAŤ TICHO: Nábytok a materiály absorbujúce hluk
Holandská firma Buzzispace miluje ticho, pokoj, súkromie a útulné miesta na prácu, telefonovanie či oddych aj vo verejných a rušných priestoroch. Preto vytvára nábytok, ktorý človeka aspoň čiastočne skrýva a súčasne je čalúnený materiálmi, pohlcujúcimi zvuk, ktoré sú vyrobené z recyklovaných PET fliaš. Už nemusíte na steny zháňať obaly na vajíčka, ako to robili kedysi bubeníci a zvukári, skúste si vybrať z ponuky tejto inovatívnej značky, ktorá zbiera rôzne dizajnérske ceny po svete. Známy dizajnér Allain Gilles pre nich navrhuje rôzne steny, pracovné plochy, polouzavreté kabínky, kde sa dá v pokoji posedieť, písať aj telefonovať, aj akýsi telefonický prístrešok, kde si môžete postojačky v pokoji zatelefonovať či s niekým sa diskrétne porozprávať, a máte si kde i položiť poznámkový blok a tablet. Minulý týždeň s úspechom predstavili nové farby, tvary a trojrozmerné textílie na veľtrhu nábytku v Štokholme.

TREBA SA MASKOVAŤ: Okuliare proti softvéru
V digitálnej ére, kde nás všade snímajú bezpečnostné kamery, fotia si nás na mobily a hneď to vešajú na internet, a to všetko ešte završujú satelitné snímky, sa napĺňajú tie najstrašidelnejšie nočné mory paranoikov. Ale tak ako na každú novú zbraň sa rýchlo vyvinie ochrana a každú novú ochranu niekto šikovný prelomí, aj na softvéry, ktoré spoľahlivo rozoznávajú tváre, už existuje štít. Okuliare Privacy Visor, ktoré vytvoril japonský vedec Isao Echizen, vyžarujú z 11 lediek svetlo podobné infračervenému žiareniu. To znefunkčňuje softvér na rozoznávanie tvárí bez toho, aby akokoľvek skresľovali tvár nositeľa. V testovacej prevádzke na dobrovoľníkoch obstáli okuliare na výbornú, bez ohľadu na to, ako ďaleko od kamery stáli. Už len treba trochu popracovať na dizajne, lebo tieto okuliare na kráse nikomu nepridajú. Uvidíme, či budú na trhu skôr, ako sa softvéru na rozoznávanie tvárí podarí nájsť spôsob, ako to prekonať.

TREBA SI VYPOČUŤ: Hudba z filmov vo filharmónii
Nájsť niečo, čo by mladých ľudí pritiahlo do koncertnej sály a nadchlo pre ďalšie návštevy, je priam záslužný čin. O to sa asi snaží aj Štátna filharmónia Košice, ktorá v rámci podujatí pre mládež pripravila koncert zložený z hudby k notoricky známym filmom ako sú Piráti z Karibiku, Harry Potter, Schindlerov zoznam, Pán prsteňov, King Kong, E.T., Star Wars, Superman atď. Mládežníci si takto môžu uvedomiť, že hudba vo filme nie je len podmaz, ale plnohodnotné dielo. A že nie je len jeden známy skladateľ Ennio Moricone, od ktorého zaznie hudba z filmu Misia, ale že vo svete filmovej hudby znamenajú niečo aj mená ako Hans Zimmerman, John Towner Williams, Harry Gregson-Williams, Howard Shore či James Newton Howard. Diriguje David Hernando Rico. Koncert sa koná v Dome umenia vo viacerých doobedňajších termínoch, predstavenie na Valentína je už vypredané.

TREBA SLÁVIŤ: Národný týždeň manželstva
Ako píšeme v článku Monogamia je mýtus, manželstvo nie je žiadna samozrejmosť a treba sa oň dobre starať a zveľaďovať ho. A tiež sa z neho tešiť a oslavovať ho. Tretí ročník Národného týždňa manželstva (NTM) oslavuje partnerskú vernosť ako základ každého dobrého manželstva. Prinesie podujatia v mestách i v obciach, semináre o manželstve, večery pri sviečkach i športové popoludnia. Mnohí podnikatelia poskytujú počas tohto týždňa zľavy a špeciálne akcie pre manželské páry, príkladom je SND, Hotel Devín v Bratislave alebo Kúpele Nimnica. Viac sa o podujatiach a zľavách možno dozvedieť na internetovej stránke www.ntm.sk. Toto podujatie chce byť protiváhou sviatku zamilovaných, kultivovanejším spôsobom však nabáda na to isté – povzbudiť páry k tomu, aby si počas tohto týždňa na seba našli viac času, venovali sa jeden druhému, niečo spolu podnikli a obnovili svoj vzťah.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite