Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Popcorn Jura Malíčka

.juraj Malíček .časopis .lifestyle

Najlepšie internetové stránky sú tie, ktoré google nenájde, najinšpiratívnejšia literatúra vychádza v tých najzapadnutejších vydavateľstvách, hudba podobne, pričom sa určite nedá stiahnuť a ak sa dá, tak nie je vo formáte MP3. Skôr bude na platni, aj keď pre tie najzaujímavejšie nahrávky som musel oprášiť kazeťák. Prišli konvenčnou poštou na kazete, ani som nevedel, že sa ešte dajú kúpiť čisté pásky. S filmami je to podobné, o divadle neviem, ale určite tam kdesi je. Na absolútnej periférii, v totálnom undergrounde. Tam je tvorba vždy najslobodnejšia a najbezpečnejšia. Ukrytá pred všetkými potenciálnymi predavačmi, ukrytá pred potencialitou módnosti.

Pred dvoma rokmi som si zabezpečil čítačku, zdalo sa, že ju budem potrebovať, aby som sa dostal k tomu, čo ma skutočne zaujíma. Predsa len, fyzické časopisy žijú svoje posledné dni. A skutočne to tak vyzeralo, The New Yorker, časopis časopisov, časopis inštitúcia, sa zrazu zdal v elektronickej podobe ešte o niečo lepší, komplexnejší. Podobne Wired. A môj najobľúbenejší časopis Geek prestal vychádzať úplne. Nedalo sa tlačeným slovom konkurovať čítačkám.
Čoraz viac časopisov to bude musieť riešiť.
A možno nie. Už sa mi to stalo niekoľkokrát,  že svet tam vonku akoby bol len o mesiac dva pozadu od môjho sveta. Kúpil som si papierový časopis. Informácie v ňom boli staré, žiadne nové fakty, čo by neboli online, som sa vlastne nedozvedel. Výborne, lebo tie ma prestali zaujímať. Skôr som zvedavý na všetky ich možné výklady, premyslené interpretácie, žiadne narýchlo zbúchané odpovede – len aby ešte boli aktuálne, ale poctivo premyslené texty, ktoré potrebujú zrieť týždeň, dva, mesiac.
A Geek Magazine začal po dvoch rokoch vychádzať znova. Bez online verzie, bez podpory čítačiek. Papier.
Geek je periféria periférie, a teda vlastne akoby celkom v strede, to najprogresívnejšie, včerajšok, čo bude zajtrajškom. Ak to stále platí, do troch až piatich rokov tu máme masívny návrat printov. Nemôžem sa prestať usmievať, lebo tri až päť rokov je presne perspektíva, v ktorej začnú mnohé naše časopisy uvažovať o verzii pre čítačky. A niektoré nezačnú vôbec, čím sa stanú vlastne najtrendovejšími. Tvoriť trendy? Nasledovať ich? Nie, najspoľahlivejšie je vždy ich celkom ignorovať.   
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite